A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Intercultural Dialogue in the European Education Policies : A Conceptual Approach (2020)


Lähdesmäki, T., Koistinen, A.-K., & Ylönen, S. C. (2020). Intercultural Dialogue in the European Education Policies : A Conceptual Approach. Palgrave Macmillan. Palgrave Pivot. https://doi.org/10.1007/978-3-030-41517-4


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatLähdesmäki, Tuuli; Koistinen, Aino-Kaisa; Ylönen, Susanne C.

ISBN978-3-030-41516-7

eISBN978-3-030-41517-4

Lehti tai sarjaPalgrave Pivot

ISSN2691-915X

Julkaisuvuosi2020

Kirjan kokonaissivumäärä114

KustantajaPalgrave Macmillan

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-41517-4

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68313


Tiivistelmä

This open access book analyses intercultural dialogue as a concept, policy and ideal in European education policy documentation. The core European transnational organizatons – the Council of Europe and the European Union – have actively promoted policies to engender inclusive societies and respond to challenges that diversification may entail. This book, in turn, offers suggestions for improving education policies in super-diversified Europe and beyond, where there is an increasing need for cultural understanding and constructive dialogue. The authors utilize concept analysis to reveal how these organizations seek to deal with dialogue between cultures, as well as weight given to cultural differences and intercultural encounters. This book will be of interest and value to scholars of intercultural dialogue and European education policies.


YSO-asiasanatkulttuurienvälisyyskulttuurienvälinen vuorovaikutuskulttuuriosaaminenkoulutuspolitiikkaosallistaminenmonilukutaito

Vapaat asiasanatintercultural dialogue; education policy; intercultural education; cultural literacy; inclusive education


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 21:26