A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Intercultural Dialogue in the European Education Policies : A Conceptual Approach (2020)


Lähdesmäki, T., Koistinen, A.-K., & Ylönen, S. C. (2020). Intercultural Dialogue in the European Education Policies : A Conceptual Approach. Palgrave Macmillan. Palgrave Pivot. https://doi.org/10.1007/978-3-030-41517-4


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Lähdesmäki, Tuuli; Koistinen, Aino-Kaisa; Ylönen, Susanne C.

ISBN: 978-3-030-41516-7

eISBN: 978-3-030-41517-4

Lehti tai sarja: Palgrave Pivot

Julkaisuvuosi: 2020

Kirjan kokonaissivumäärä: 114

Kustantaja: Palgrave Macmillan

Julkaisumaa: Sveitsi

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-41517-4

Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68313


Tiivistelmä

This open access book analyses intercultural dialogue as a concept, policy and ideal in European education policy documentation. The core European transnational organizatons – the Council of Europe and the European Union – have actively promoted policies to engender inclusive societies and respond to challenges that diversification may entail. This book, in turn, offers suggestions for improving education policies in super-diversified Europe and beyond, where there is an increasing need for cultural understanding and constructive dialogue. The authors utilize concept analysis to reveal how these organizations seek to deal with dialogue between cultures, as well as weight given to cultural differences and intercultural encounters. This book will be of interest and value to scholars of intercultural dialogue and European education policies.


YSO-asiasanat: kulttuurienvälisyys; kulttuurienvälinen vuorovaikutus; kulttuuriosaaminen; koulutuspolitiikka; osallistaminen; monilukutaito

Vapaat asiasanat: intercultural dialogue; education policy; intercultural education; cultural literacy; inclusive education


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2020

JUFO-taso: 3


Viimeisin päivitys 2021-07-07 klo 21:34