A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Redesigning the Curriculum to Develop Multilingual Academic Literacies : An Analysis of Language Conceptualizations (2020)


Jalkanen, J., & Nikula, T. (2020). Redesigning the Curriculum to Develop Multilingual Academic Literacies : An Analysis of Language Conceptualizations. In M. Kuteeva, K. Kaufhold, & N. Hynninen (Eds.), Language Perceptions and Practices in Multilingual Universities (pp. 113-135). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-38755-6_5


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Jalkanen, Juha; Nikula, Tarja

Emojulkaisu: Language Perceptions and Practices in Multilingual Universities

Emojulkaisun toimittajat: Kuteeva, Maria; Kaufhold, Kathrin; Hynninen, Niina

ISBN: 978-3-030-38754-9

eISBN: 978-3-030-38755-6

Julkaisuvuosi: 2020

Artikkelin sivunumerot: 113-135

Kirjan kokonaissivumäärä: 400

Kustantaja: Palgrave Macmillan

Kustannuspaikka: Cham

Julkaisumaa: Sveitsi

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-38755-6_5

Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus: Julkaisukanava ei ole avoin


Tiivistelmä

Teaching and learning languages for academic purposes have for a long time had an important role in Finnish Higher Education. In this chapter, we analyse the curriculum for multilingual and disciplinary language and communication studies developed at the University of Jyväskylä, which can be seen as one initiative to rethink the ways of organizing the development of language and communication skills at the university level. We are especially interested in how the curriculum is discursively constructed and what kinds of conceptions of language are built into the description of learning outcomes in the curriculum across different disciplines. Our results indicate that multilingual approach is manifested in the curriculum in a multi-layered fashion, echoing multiple voices and ideologies.


YSO-asiasanat: kieltenopetus; kielen oppiminen; monikielisyys; tiedeviestintä; opetussuunnitelmat; korkeakoulut; korkeakoulupolitiikka


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2020

JUFO-taso: 3


Viimeisin päivitys 2021-02-09 klo 12:09