A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Redesigning the Curriculum to Develop Multilingual Academic Literacies : An Analysis of Language Conceptualizations (2020)
Jalkanen, J., & Nikula, T. (2020). Redesigning the Curriculum to Develop Multilingual Academic Literacies : An Analysis of Language Conceptualizations. In M. Kuteeva, K. Kaufhold, & N. Hynninen (Eds.), Language Perceptions and Practices in Multilingual Universities (pp. 113-135). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-38755-6_5
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Jalkanen, Juha; Nikula, Tarja
Emojulkaisu: Language Perceptions and Practices in Multilingual Universities
Emojulkaisun toimittajat: Kuteeva, Maria; Kaufhold, Kathrin; Hynninen, Niina
ISBN: 978-3-030-38754-9
eISBN: 978-3-030-38755-6
Julkaisuvuosi: 2020
Artikkelin sivunumerot: 113-135
Kirjan kokonaissivumäärä: 400
Kustantaja: Palgrave Macmillan
Kustannuspaikka: Cham
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-38755-6_5
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Julkaisukanava ei ole avoin
Tiivistelmä
Teaching and learning languages for academic purposes have for a long time had an important role in Finnish Higher Education. In this chapter, we analyse the curriculum for multilingual and disciplinary language and communication studies developed at the University of Jyväskylä, which can be seen as one initiative to rethink the ways of organizing the development of language and communication skills at the university level. We are especially interested in how the curriculum is discursively constructed and what kinds of conceptions of language are built into the description of learning outcomes in the curriculum across different disciplines. Our results indicate that multilingual approach is manifested in the curriculum in a multi-layered fashion, echoing multiple voices and ideologies.
YSO-asiasanat: kieltenopetus; kielen oppiminen; monikielisyys; tiedeviestintä; opetussuunnitelmat; korkeakoulut; korkeakoulupolitiikka
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 3