A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Redesigning the Curriculum to Develop Multilingual Academic Literacies : An Analysis of Language Conceptualizations (2020)


Jalkanen, J., & Nikula, T. (2020). Redesigning the Curriculum to Develop Multilingual Academic Literacies : An Analysis of Language Conceptualizations. In M. Kuteeva, K. Kaufhold, & N. Hynninen (Eds.), Language Perceptions and Practices in Multilingual Universities (pp. 113-135). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-38755-6_5


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatJalkanen, Juha; Nikula, Tarja

EmojulkaisuLanguage Perceptions and Practices in Multilingual Universities

Emojulkaisun toimittajatKuteeva, Maria; Kaufhold, Kathrin; Hynninen, Niina

ISBN978-3-030-38754-9

eISBN978-3-030-38755-6

Julkaisuvuosi2020

Artikkelin sivunumerot113-135

Kirjan kokonaissivumäärä400

KustantajaPalgrave Macmillan

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-38755-6_5

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuusJulkaisukanava ei ole avoin


Tiivistelmä

Teaching and learning languages for academic purposes have for a long time had an important role in Finnish Higher Education. In this chapter, we analyse the curriculum for multilingual and disciplinary language and communication studies developed at the University of Jyväskylä, which can be seen as one initiative to rethink the ways of organizing the development of language and communication skills at the university level. We are especially interested in how the curriculum is discursively constructed and what kinds of conceptions of language are built into the description of learning outcomes in the curriculum across different disciplines. Our results indicate that multilingual approach is manifested in the curriculum in a multi-layered fashion, echoing multiple voices and ideologies.


YSO-asiasanatkieltenopetuskielen oppiminenmonikielisyystiedeviestintäopetussuunnitelmatkorkeakoulutkorkeakoulupolitiikka


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 21:26