A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Adapting and Validating Scale of Customer Engagement in Online Travel Communities (2020)


Mkumbo, P. J., Ukpabi, D. C., & Karjaluoto, H. (2020). Adapting and Validating Scale of Customer Engagement in Online Travel Communities. European Journal of Tourism Research, 25, Article 2501. https://doi.org/10.54055/ejtr.v25i.416


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMkumbo, Peter J.; Ukpabi, Dandison C.; Karjaluoto, Heikki

Lehti tai sarjaEuropean Journal of Tourism Research

ISSN1994-7658

eISSN1314-0817

Julkaisuvuosi2020

Volyymi25

Artikkelinumero2501

KustantajaVarna University of Management

JulkaisumaaBulgaria

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.54055/ejtr.v25i.416

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68474


Tiivistelmä

Increasing attention towards customer engagement has caused its measurement to remain a highly debated issue among scholars. This study adapts and validates measurement scales for customer engagement in Online Travel Communities. It builds on previous studies on scale development for customer engagement. Data were collected from 450 members of Online Travel Communities in eight countries: Australia, Canada, Hong Kong (Chinese territory), New Zealand, Singapore, South Africa, the United Kingdom and the United States of America. The process of adapting and validating the scale involved exploratory factor analysis, testing for differential item functioning, examination of item response theory, confirmatory factor analysis, testing for invariance and criterion validity. The results found that three dimensions (affection, absorption, and interaction) suitably and adequately measure customer engagement in Online Travel Communities.


YSO-asiasanatasiakkaatsitoutuminen (toiminta)matkailuverkkoyhteisötpsykometriikka

Vapaat asiasanatcustomer engagement; online travel communities; psychometric scale development and validation


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 13:13