C2 Toimitettu kirja, kokoomateos, konferenssijulkaisu tai lehden erikoisnumero
Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood : Normalisation, Participation and Professionalism (2020)
Alasuutari, M., Kelle, H., & Knauf, H. (Eds.). (2020). Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood : Normalisation, Participation and Professionalism. Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Alasuutari, Maarit; Kelle, Helga; Knauf, Helen
ISBN: 978-3-658-28192-2
eISBN: 978-3-658-28193-9
Julkaisuvuosi: 2020
Kirjan kokonaissivumäärä: 257
Kustantaja: Springer VS
Kustannuspaikka: Wiesbaden
Julkaisumaa: Saksa
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Tiivistelmä
Internationally, documentation has gained importance in institutional contexts of early childhood during the last 20 years. This edited volume illuminates different practices and aspects of documentation in early childhood and provides theoretically informed analytical perspectives on documentation in childhood institutions. Whilst drawing on different national and early service contexts, the edited volume explores the ways in which documentation may be consequential in childhood and in the practices of early childhood professionals. The different chapters examine assessment and normativity in documentation, children’s participation in it, and the impact of documentation on professionalism. The edited volume is targeted to students, researchers and professionals in the field of education and social sciences.
YSO-asiasanat: varhaislapsuus; varhaiskasvatus; dokumentointi; arviointi; instituutiot; normatiivisuus; osallistaminen; professionalismi
Vapaat asiasanat: childhood studies; documentation; early childhood centres; social studies
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 1
Tähän julkaisuun sisältyvät artikkelit, joissa JYU:n tekijöitä:
- Heiskanen, N. (2020). Constructing Appropriate Information in School Transition : Documents as Institutional Agents of Topicalising Children’s (In)Capabilities and Pedagogical Practices. In M. Alasuutari, H. Kelle, & H. Knauf (Eds.), Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood : Normalisation, Participation and Professionalism (pp. 79-101). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9_5
- Alasuutari, M. (2020). Documents in Interaction : A Case Study on Parent–Teacher Meetings (ECEC). In M. Alasuutari, H. Kelle, & H. Knauf (Eds.), Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood : Normalisation, Participation and Professionalism (pp. 205-224). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9_11
- Alasuutari, M., Kelle, H., & Knauf, H. (2020). Introduction : The Ambivalence of Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. In M. Alasuutari, H. Kelle, & H. Knauf (Eds.), Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood : Normalisation, Participation and Professionalism (pp. 1-12). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9_1