A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Documents in Interaction : A Case Study on Parent–Teacher Meetings (ECEC) (2020)


Alasuutari, M. (2020). Documents in Interaction : A Case Study on Parent–Teacher Meetings (ECEC). In M. Alasuutari, H. Kelle, & H. Knauf (Eds.), Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood : Normalisation, Participation and Professionalism (pp. 205-224). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9_11


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatAlasuutari, Maarit

EmojulkaisuDocumentation in Institutional Contexts of Early Childhood : Normalisation, Participation and Professionalism

Emojulkaisun toimittajatAlasuutari, Maarit; Kelle, Helga; Knauf, Helen

ISBN978-3-658-28192-2

eISBN978-3-658-28193-9

Julkaisuvuosi2020

Artikkelin sivunumerot205-224

Kirjan kokonaissivumäärä257

KustantajaSpringer VS

KustannuspaikkaWiesbaden

JulkaisumaaSaksa

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9_11

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73742


Tiivistelmä

Whilst the quality of early childhood education and care (ECEC) is being monitored increasingly closely, various documentation methods and practices that aim at recording and assessing children’s advancement and activities have expanded in ECEC. The research on the impact of such documentation methods on grassroots-level practices is however currently scarce. This chapter illuminates the role of a specific documentation method—that is, a child’s ECEC plan—in parent–teacher meetings in Finnish ECEC. This plan was implemented as a means to increase pedagogical quality of ECEC in Finland. The chapter considers the ECEC plan a participant during parent–teacher meetings and, by applying discursive and conversation analytic methodology, demonstrates how this plan structures these meetings. However, this structuring may also be perceived as partly compromising the quality aims associated with children’s ECEC plans.


YSO-asiasanatvarhaiskasvatuskasvatusyhteistyödokumentointivarhaiskasvatussuunnitelmatdiskurssianalyysikeskustelunanalyysi

Vapaat asiasanatparent–teacher interaction; early childhood education and care (ECEC); a child’s individual ECEC plan; discourse analysis; conversation analysis


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 21:35