A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Documents in Interaction : A Case Study on Parent–Teacher Meetings (ECEC) (2020)
Alasuutari, M. (2020). Documents in Interaction : A Case Study on Parent–Teacher Meetings (ECEC). In M. Alasuutari, H. Kelle, & H. Knauf (Eds.), Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood : Normalisation, Participation and Professionalism (pp. 205-224). Springer VS. https://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9_11
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Alasuutari, Maarit
Emojulkaisu: Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood : Normalisation, Participation and Professionalism
Emojulkaisun toimittajat: Alasuutari, Maarit; Kelle, Helga; Knauf, Helen
ISBN: 978-3-658-28192-2
eISBN: 978-3-658-28193-9
Julkaisuvuosi: 2020
Artikkelin sivunumerot: 205-224
Kirjan kokonaissivumäärä: 257
Kustantaja: Springer VS
Kustannuspaikka: Wiesbaden
Julkaisumaa: Saksa
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9_11
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73742
Tiivistelmä
Whilst the quality of early childhood education and care (ECEC) is being monitored increasingly closely, various documentation methods and practices that aim at recording and assessing children’s advancement and activities have expanded in ECEC. The research on the impact of such documentation methods on grassroots-level practices is however currently scarce. This chapter illuminates the role of a specific documentation method—that is, a child’s ECEC plan—in parent–teacher meetings in Finnish ECEC. This plan was implemented as a means to increase pedagogical quality of ECEC in Finland. The chapter considers the ECEC plan a participant during parent–teacher meetings and, by applying discursive and conversation analytic methodology, demonstrates how this plan structures these meetings. However, this structuring may also be perceived as partly compromising the quality aims associated with children’s ECEC plans.
YSO-asiasanat: varhaiskasvatus; kasvatusyhteistyö; dokumentointi; varhaiskasvatussuunnitelmat; diskurssianalyysi; keskustelunanalyysi
Vapaat asiasanat: parent–teacher interaction; early childhood education and care (ECEC); a child’s individual ECEC plan; discourse analysis; conversation analysis
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 1
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: