D3 Artikkeli ammatillisessa konferenssijulkaisussa
Early Television Video Game Tournaments as Sports Spectacles (2020)


Kerttula, T. (2020). Early Television Video Game Tournaments as Sports Spectacles. In J. G. Reitman, C. G. Anderson, M. Deppe, & C. Steinkuehler (Eds.), Proceedings of the 2019 Esports Research Conference (ESC). Carnegie Mellon University; ETC Press. https://doi.org/10.1184/R1/12217766.v1


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKerttula, Tero

EmojulkaisuProceedings of the 2019 Esports Research Conference (ESC)

Emojulkaisun toimittajatReitman, Jason G.; Anderson, Craig G.; Deppe, Mark; Steinkuehler, Constance

Konferenssi:

  • Esports Research Conference

Julkaisuvuosi2020

Kirjan kokonaissivumäärä237

KustantajaCarnegie Mellon University; ETC Press

KustannuspaikkaPittsburgh

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1184/R1/12217766.v1

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69186


Tiivistelmä

This article looks at two televised video game tournaments from the 1980’s from the viewpoint of sports spectacle. Through the analysis of the television episodes and comparison to modern eSports-scene, the aim is to see, if there were similarities or differences between sports broadcasting and video game broadcasting at the time. The article suggests that because of visual choices made in sports broadcasting, the video game tournaments adapted this style coincidentally, which might have affected the style of eSports-broadcasting later.


YSO-asiasanatelektroninen urheiluvideopelittelevisiointi


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 21:36