D3 Artikkeli ammatillisessa konferenssijulkaisussa
Early Television Video Game Tournaments as Sports Spectacles (2020)
Kerttula, T. (2020). Early Television Video Game Tournaments as Sports Spectacles. In J. G. Reitman, C. G. Anderson, M. Deppe, & C. Steinkuehler (Eds.), Proceedings of the 2019 Esports Research Conference (ESC). Carnegie Mellon University; ETC Press. https://doi.org/10.1184/R1/12217766.v1
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Kerttula, Tero
Emojulkaisu: Proceedings of the 2019 Esports Research Conference (ESC)
Emojulkaisun toimittajat: Reitman, Jason G.; Anderson, Craig G.; Deppe, Mark; Steinkuehler, Constance
Konferenssi:
- Esports Research Conference
Julkaisuvuosi: 2020
Kirjan kokonaissivumäärä: 237
Kustantaja: Carnegie Mellon University; ETC Press
Kustannuspaikka: Pittsburgh
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1184/R1/12217766.v1
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69186
Tiivistelmä
This article looks at two televised video game tournaments from the 1980’s from the viewpoint of sports spectacle. Through the analysis of the television episodes and comparison to modern eSports-scene, the aim is to see, if there were similarities or differences between sports broadcasting and video game broadcasting at the time. The article suggests that because of visual choices made in sports broadcasting, the video game tournaments adapted this style coincidentally, which might have affected the style of eSports-broadcasting later.
YSO-asiasanat: elektroninen urheilu; videopelit; televisiointi
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020