A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Looking for Intercultural Competences in language teacher education in Australia and Finland (2020)


Moloney, Robyn; Lobytsyna, Maria; Moate, Josephine (2020). Looking for Intercultural Competences in language teacher education in Australia and Finland. In Dervin, Fred; Moloney, Robyn; Simpson, Ashley (Eds.) Intercultural Competence in the Work of Teachers : Confronting Ideologies and Practices (pp. 17-41). Routledge Research in Teacher Education. Abingdon: Routledge. DOI: 10.4324/9780429401022-3


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Moloney, Robyn; Lobytsyna, Maria; Moate, Josephine

Emojulkaisu: Intercultural Competence in the Work of Teachers : Confronting Ideologies and Practices

Emojulkaisun toimittajat: Dervin, Fred; Moloney, Robyn; Simpson, Ashley

ISBN: 978-0-367-00238-1

eISBN: 978-0-429-40102-2

Lehti tai sarja: Routledge Research in Teacher Education

Julkaisuvuosi: 2020

Artikkelin sivunumerot: 17-41

Kirjan kokonaissivumäärä: 284

Kustantaja: Routledge

Kustannuspaikka: Abingdon

Julkaisumaa: Britannia

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.4324/9780429401022-3

Avoin saatavuus: Julkaisukanava ei ole avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:

Julkaisun avoin saatavuus:

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/69885


Tiivistelmä

Teacher education is crucial to supporting equitable educational outcomes and social justice in schools. In a global context of increasingly mobile and diversified school populations, pre-service teachers, and their students, need new capacities and strategies to counter racism and ethnocentric attitudes which appear to emerge in classrooms in many national contexts (Welch, 2016; Dervin, 2016). Intercultural competence has been discussed in many iterations in teacher education internationally for a number of decades. There have been many individual initiatives to devise programs in teacher education to impact pre-service teacher competences (for example, Dervin & Dirba, 2006; Jokikokko, 2005).


YSO-asiasanat: kieltenopettajat; kulttuurienvälisyys; kulttuuriosaaminen; kompetenssi; opettajankoulutus; sosiaalinen oikeudenmukaisuus


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2020

Alustava JUFO-taso: 3


Viimeisin päivitys 2021-02-02 klo 09:49