A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Enabling transformative value creation through online weight loss services (2020)
Taiminen, H., Taiminen, K., & Munnukka, J. (2020). Enabling transformative value creation through online weight loss services. Journal of Services Marketing, 34(6), 797-808. https://doi.org/10.1108/JSM-05-2019-0191
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Taiminen, Heini; Taiminen, Kimmo; Munnukka, Juha
Lehti tai sarja: Journal of Services Marketing
ISSN: 2054-1651
eISSN: 0887-6045
Julkaisuvuosi: 2020
Volyymi: 34
Lehden numero: 6
Artikkelin sivunumerot: 797-808
Kustantaja: Emerald
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1108/JSM-05-2019-0191
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72525
Tiivistelmä
Design/methodology/approach – Data was collected from the participants of an online weight loss service (n = 498), and a conceptual research model was tested using structural equation modelling.
Findings – The results imply that compliance with the guidelines and social support are two value co-creation activities that can influence the wellbeing outcomes of transformative services (i.e. perceived behavioral control and satisfaction with one’s achievements). These well-being outcomes help attain the transformative value potential of online weight loss services. However, the actual weight loss affected the transformative value potential only through customers’ satisfaction with their achievements as a subjective well-being outcome.
Originality/value – This study provides insight into the transformative value potential of services in the weight loss context. This study contributes to the transformative service research by focusing on the role of online services in reinforcing a durable change through the co-creation of value and improvements in customers’ well-being.
YSO-asiasanat: verkkopalvelut; terveyspalvelut; arvonluonti; hyvinvointi (terveydellinen); laihdutus; sosiaalinen tuki; vertaisryhmät
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 1