A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Promoting Cooperation between Educational Institutions and Workplaces : Models of Integrative Pedagogy and Connectivity Revisited (2020)
Förderung der Kooperation zwischen Bildungseinrichtungen und Arbeitswelt : Modelle der integrativen Pädagogik und Konnektivität erneut aufgegriffen
Tynjälä, P., Virolainen, M., Heikkinen, H. L., & Virtanen, A. (2020). Promoting Cooperation between Educational Institutions and Workplaces : Models of Integrative Pedagogy and Connectivity Revisited. In C. Aprea, V. Sappa, & R. Tenberg (Eds.), Konnektivität und lernortintegrierte Kompetenzentwicklung in der beruflichen Bildung / Connectivity and Integrative Competence Development in Vocational and Professional Education and Training (VET/PET) (pp. 19-40). Franz Steiner Verlag. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : Beihefte (ZBW-B), 29.
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Tynjälä, Päivi; Virolainen, Maarit; Heikkinen, Hannu L.T.; Virtanen, Anne
Emojulkaisu: Konnektivität und lernortintegrierte Kompetenzentwicklung in der beruflichen Bildung / Connectivity and Integrative Competence Development in Vocational and Professional Education and Training (VET/PET)
Emojulkaisun toimittajat: Aprea, Carmela; Sappa, Viviana; Tenberg, Ralf
ISBN: 978-3-515-12687-8
eISBN: 978-3-515-12688-5
Lehti tai sarja: Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : Beihefte (ZBW-B)
ISSN: 0174-0830
Julkaisuvuosi: 2020
Sarjan numero: 29
Artikkelin sivunumerot: 19-40
Kirjan kokonaissivumäärä: 251
Kustantaja: Franz Steiner Verlag
Kustannuspaikka: Stuttgart
Julkaisumaa: Saksa
Julkaisun kieli: englanti
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71133
Tiivistelmä
This theoretical review reflects on the development and application of the Integrative Pedagogical model as well as the Connective model investigating the organisation of learning in the interface between educational institutions and workplaces. The article explores the aspects that these two models emphasise, and identifies similarities and differences between them. Key studies on these approaches were reviewed to accomplish the task. The review shows how integrative pedagogy takes the individual’s learning as its starting point and how educators can support students by encouraging them to combine theoretical knowledge, experience and self-regulation in learning. While this model is pedagogical, the connectivity approach is more sociological in nature and highlights interpretative change concerning knowledge in the process of recontextualisation. Both approaches emphasise the role of communities of practice in building the zone of proximal devel-opment, and have been applied to conceptualise collaborative arrangements between educational institutions and work organisations.
YSO-asiasanat: korkeakoulupedagogiikka; työelämäyhteydet; työelämälähtöisyys; työssäoppiminen
Vapaat asiasanat: integrative pedagogy; connectivity; work and learning; learning at work; theoretical models
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Työelämäpedagogiikka korkeakoulutuksessa – asiantuntijuus, toimijuus ja työelämätaidot
- Tynjälä, Päivi
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 2