A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Promoting Cooperation between Educational Institutions and Workplaces : Models of Integrative Pedagogy and Connectivity Revisited (2020)
Förderung der Kooperation zwischen Bildungseinrichtungen und Arbeitswelt : Modelle der integrativen Pädagogik und Konnektivität erneut aufgegriffen


Tynjälä, P., Virolainen, M., Heikkinen, H. L., & Virtanen, A. (2020). Promoting Cooperation between Educational Institutions and Workplaces : Models of Integrative Pedagogy and Connectivity Revisited. In C. Aprea, V. Sappa, & R. Tenberg (Eds.), Konnektivität und lernortintegrierte Kompetenzentwicklung in der beruflichen Bildung / Connectivity and Integrative Competence Development in Vocational and Professional Education and Training (VET/PET) (pp. 19-40). Franz Steiner Verlag. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : Beihefte (ZBW-B), 29.


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatTynjälä, Päivi; Virolainen, Maarit; Heikkinen, Hannu L.T.; Virtanen, Anne

EmojulkaisuKonnektivität und lernortintegrierte Kompetenzentwicklung in der beruflichen Bildung / Connectivity and Integrative Competence Development in Vocational and Professional Education and Training (VET/PET)

Emojulkaisun toimittajatAprea, Carmela; Sappa, Viviana; Tenberg, Ralf

ISBN978-3-515-12687-8

eISBN978-3-515-12688-5

Lehti tai sarjaZeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : Beihefte (ZBW-B)

ISSN0174-0830

Julkaisuvuosi2020

Sarjan numero29

Artikkelin sivunumerot19-40

Kirjan kokonaissivumäärä251

KustantajaFranz Steiner Verlag

KustannuspaikkaStuttgart

JulkaisumaaSaksa

Julkaisun kielienglanti

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71133


Tiivistelmä

This theoretical review reflects on the development and application of the Integrative Pedagogical model as well as the Connective model investigating the organisation of learning in the interface between educational institutions and workplaces. The article explores the aspects that these two models emphasise, and identifies similarities and differences between them. Key studies on these approaches were reviewed to accomplish the task. The review shows how integrative pedagogy takes the individual’s learning as its starting point and how educators can support students by encouraging them to combine theoretical knowledge, experience and self-regulation in learning. While this model is pedagogical, the connectivity approach is more sociological in nature and highlights interpretative change concerning knowledge in the process of recontextualisation. Both approaches emphasise the role of communities of practice in building the zone of proximal devel-opment, and have been applied to conceptualise collaborative arrangements between educational institutions and work organisations.


YSO-asiasanatkorkeakoulupedagogiikkatyöelämäyhteydettyöelämälähtöisyystyössäoppiminen

Vapaat asiasanatintegrative pedagogy; connectivity; work and learning; learning at work; theoretical models


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 22:06