A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Promoting Cooperation between Educational Institutions and Workplaces : Models of Integrative Pedagogy and Connectivity Revisited (2020)
Förderung der Kooperation zwischen Bildungseinrichtungen und Arbeitswelt : Modelle der integrativen Pädagogik und Konnektivität erneut aufgegriffen


Tynjälä, P., Virolainen, M., Heikkinen, H. L., & Virtanen, A. (2020). Promoting Cooperation between Educational Institutions and Workplaces : Models of Integrative Pedagogy and Connectivity Revisited. In C. Aprea, V. Sappa, & R. Tenberg (Eds.), Konnektivität und lernortintegrierte Kompetenzentwicklung in der beruflichen Bildung / Connectivity and Integrative Competence Development in Vocational and Professional Education and Training (VET/PET) (pp. 19-40). Franz Steiner Verlag. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : Beihefte (ZBW-B), 29.


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Tynjälä, Päivi; Virolainen, Maarit; Heikkinen, Hannu L.T.; Virtanen, Anne

Emojulkaisu: Konnektivität und lernortintegrierte Kompetenzentwicklung in der beruflichen Bildung / Connectivity and Integrative Competence Development in Vocational and Professional Education and Training (VET/PET)

Emojulkaisun toimittajat: Aprea, Carmela; Sappa, Viviana; Tenberg, Ralf

ISBN: 978-3-515-12687-8

eISBN: 978-3-515-12688-5

Lehti tai sarja: Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik : Beihefte (ZBW-B)

ISSN: 0174-0830

Julkaisuvuosi: 2020

Sarjan numero: 29

Artikkelin sivunumerot: 19-40

Kirjan kokonaissivumäärä: 251

Kustantaja: Franz Steiner Verlag

Kustannuspaikka: Stuttgart

Julkaisumaa: Saksa

Julkaisun kieli: englanti

Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71133


Tiivistelmä

This theoretical review reflects on the development and application of the Integrative Pedagogical model as well as the Connective model investigating the organisation of learning in the interface between educational institutions and workplaces. The article explores the aspects that these two models emphasise, and identifies similarities and differences between them. Key studies on these approaches were reviewed to accomplish the task. The review shows how integrative pedagogy takes the individual’s learning as its starting point and how educators can support students by encouraging them to combine theoretical knowledge, experience and self-regulation in learning. While this model is pedagogical, the connectivity approach is more sociological in nature and highlights interpretative change concerning knowledge in the process of recontextualisation. Both approaches emphasise the role of communities of practice in building the zone of proximal devel-opment, and have been applied to conceptualise collaborative arrangements between educational institutions and work organisations.


YSO-asiasanat: korkeakoulupedagogiikka; työelämäyhteydet; työelämälähtöisyys; työssäoppiminen

Vapaat asiasanat: integrative pedagogy; connectivity; work and learning; learning at work; theoretical models


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2020

JUFO-taso: 2


Viimeisin päivitys 2021-17-09 klo 16:38