A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Students’ agency profiles in relation to student-perceived teaching practices in university courses (2020)


Jääskelä, P., Poikkeus, A.-M., Häkkinen, P., Vasalampi, K., Rasku-Puttonen, H., & Tolvanen, A. (2020). Students’ agency profiles in relation to student-perceived teaching practices in university courses. International Journal of Educational Research, 103, Article 101604. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2020.101604


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatJääskelä, Päivikki; Poikkeus, Anna-Maija; Häkkinen, Päivi; Vasalampi, Kati; Rasku-Puttonen, Helena; Tolvanen, Asko

Lehti tai sarjaInternational Journal of Educational Research

ISSN0883-0355

eISSN1873-538X

Julkaisuvuosi2020

Volyymi103

Artikkelinumero101604

KustantajaElsevier

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/j.ijer.2020.101604

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/70002


Tiivistelmä

This study addresses the gap in our understanding of the role of pedagogy in agency construction among higher education students. In the present study, profiles of students’ agency experiences were identified and analysed with respect to the students’ perceptions of teaching practices in their courses (i.e., student-centred learning activities, forms of instruction, and student-teacher roles). The Agency of University Students (AUS) Scale (Jääskelä et al., 2017) was used to assess the students’ experiences of their personal, relational, and participatory resources of agency. Agency profiles were found to be associated with students’ perceptions of teaching practices in the courses. The findings have implications for developing practices that promote agency construction in higher education.


YSO-asiasanatopiskelijattoimijuuskorkeakouluopetuskorkeakoulupedagogiikkayliopistopedagogiikkaopetusmenetelmät

Vapaat asiasanatstudent agency; latent profile analysis; student-centred learning; teaching practices; higher education


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 12:34