A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Knowledge Brokering in an Era of Communication Visibility (2023)


van Zoonen, W., & Sivunen, A. (2023). Knowledge Brokering in an Era of Communication Visibility. International Journal of Business Communication, 60(1), 313-330. https://doi.org/10.1177/2329488420937348


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatvan Zoonen, Ward; Sivunen, Anu

Lehti tai sarjaInternational Journal of Business Communication

ISSN2329-4884

eISSN2329-4892

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä01.07.2020

Volyymi60

Lehden numero1

Artikkelin sivunumerot313-330

KustantajaSage Publications

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1177/2329488420937348

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71077


Tiivistelmä

This study presents an analysis of the extent to which enterprise social media (ESM) use enhances visibility of content (message transparency) and connections (network translucence) in organizations, and how this affects knowledge brokering. The findings support the theory of communication visibility by demonstrating that ESM use is associated with perceptions of message transparency and network translucence. Furthermore, the findings suggest that employees, regardless of their position within a network, are provided with a vision advantage and thus have the ability to engage in knowledge brokering. Future work needs to examine the impact of network characteristics on these effects. This article contributes to our understanding of knowledge brokering in contemporary networked and mediated workplaces. Specifically, this article offers an analysis of the theory of communication visibility and demonstrates the mediating role of communication visibility in the relationship between ESM use and intraorganizational knowledge brokering activities.


YSO-asiasanatyritysviestintäsisäinen viestintätiedonvälitystiedonkulkusosiaalinen medianäkyvyysläpinäkyvyys

Vapaat asiasanatknowledge brokering; enterprise social media; communication visibility theory; knowledge sharing


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


Liittyvät tutkimusaineistot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2023

Alustava JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 20:56