A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Knowledge Brokering in an Era of Communication Visibility (2023)
van Zoonen, W., & Sivunen, A. (2023). Knowledge Brokering in an Era of Communication Visibility. International Journal of Business Communication, 60(1), 313-330. https://doi.org/10.1177/2329488420937348
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: van Zoonen, Ward; Sivunen, Anu
Lehti tai sarja: International Journal of Business Communication
ISSN: 2329-4884
eISSN: 2329-4892
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 01.07.2020
Volyymi: 60
Lehden numero: 1
Artikkelin sivunumerot: 313-330
Kustantaja: Sage Publications
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1177/2329488420937348
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71077
Tiivistelmä
This study presents an analysis of the extent to which enterprise social media (ESM) use enhances visibility of content (message transparency) and connections (network translucence) in organizations, and how this affects knowledge brokering. The findings support the theory of communication visibility by demonstrating that ESM use is associated with perceptions of message transparency and network translucence. Furthermore, the findings suggest that employees, regardless of their position within a network, are provided with a vision advantage and thus have the ability to engage in knowledge brokering. Future work needs to examine the impact of network characteristics on these effects. This article contributes to our understanding of knowledge brokering in contemporary networked and mediated workplaces. Specifically, this article offers an analysis of the theory of communication visibility and demonstrates the mediating role of communication visibility in the relationship between ESM use and intraorganizational knowledge brokering activities.
YSO-asiasanat: yritysviestintä; sisäinen viestintä; tiedonvälitys; tiedonkulku; sosiaalinen media; näkyvyys; läpinäkyvyys
Vapaat asiasanat: knowledge brokering; enterprise social media; communication visibility theory; knowledge sharing
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- PARIS - Paradoksit ja jännitteet työntekijöiden tiedon jakamisessa sosiaalisessa mediassa
- Sivunen, Anu
- Suomen Akatemia
Liittyvät tutkimusaineistot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2023
JUFO-taso: 1