A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Entrepreneurial marketing strategy, orientations and networks (2020)
Jones, R., & Suoranta, M. (2020). Entrepreneurial marketing strategy, orientations and networks. In I. Fillis, & N. Telford (Eds.), Handbook of Entrepreneurship and Marketing (pp. 66-83). Edward Elgar. https://doi.org/10.4337/9781785364570.00013
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Jones, Rosalind; Suoranta, Mari
Emojulkaisu: Handbook of Entrepreneurship and Marketing
Emojulkaisun toimittajat: Fillis, Ian; Telford, Nicholas
ISBN: 978-1-78536-456-3
eISBN: 978-1-78536-457-0
Julkaisuvuosi: 2020
Artikkelin sivunumerot: 66-83
Kirjan kokonaissivumäärä: 480
Kustantaja: Edward Elgar
Kustannuspaikka: Cheltenham
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4337/9781785364570.00013
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Tiivistelmä
This chapter discusses Entrepreneurial Marketing (EM) studies from a strategic orientation and networks approach, firstly by providing an overview of small and medium-sized enterprise (SME) marketing research and relevant orientation studies, and then explaining their contribution to EM research. Secondly, the authors explain the value of networking for entrepreneurs from an EM perspective. The context of the firm’s environment, that is, the age of the firm, the character and inherent characteristics of the entrepreneur, and the industry and marketplace in which the firm operates create unique attitudes and behaviours within the firm. The role of strategic orientation in SMEs and more specifically, the EMO model is described, along with a presentation of the EMICO framework, a framework for qualitative study of the smaller firm. The value and role of networks is examined and explained in the context of small technology businesses.
YSO-asiasanat: pienet ja keskisuuret yritykset; yrittäjyys; markkinointi; yritysstrategiat; sosiaaliset verkostot
Vapaat asiasanat: entrepreneurial marketing strategy; orientations; networks
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 2