A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Drama in Education for Sustainability : Becoming Connected through Embodiment (2020)


Lehtonen, Anna; Österlind, Eva; Viirret, Tuija Leena (2020). Drama in Education for Sustainability : Becoming Connected through Embodiment. International Journal of Education and the Arts, 21, 19. DOI: 10.26209/ijea21n19


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Lehtonen, Anna; Österlind, Eva; Viirret, Tuija Leena

Lehti tai sarja: International Journal of Education and the Arts

eISSN: 1529-8094

Julkaisuvuosi: 2020

Volyymi: 21

Artikkelinumero: 19

Kustantaja: Penn State Libraries Open Publishing

Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.26209/ijea21n19

Avoin saatavuus: Open access -julkaisukanavassa ilmestynyt julkaisu

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71455


Tiivistelmä

In this article, we argue that drama can serve as an interconnecting method for climate change education. In this study, we elaborate the practice of drama and participation experiences through three drama workshops: 1) process drama work on the global, social, and individual aspects of climate change, 2) outdoor drama practice on relations to nature, and 3) reflections through drama practice. The human dimension of the sustainability issues, conditions of interdependence, and collaboration were explored and manifested through the drama practices, which created frames for embodied, creative and cognitive dialogues between people with different perspectives. Being differently—as experienced through the embodied, collective, and creative practices of drama—seemed to promote experiences of interconnectedness, widen perspectives of sustainability, and motivate acting differently.


YSO-asiasanat: draamakasvatus; ympäristökasvatus; ympäristötietoisuus; taidelähtöiset menetelmät; kestävä elämäntapa; kestävä kehitys; ruumiillisuus; intersubjektiivisuus


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Alustava JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2021-02-02 klo 09:55