A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Personalization and hedonic motivation in creating customer experiences and loyalty in omnichannel retail (2020)


Tyrväinen, O., Karjaluoto, H., & Saarijärvi, H. (2020). Personalization and hedonic motivation in creating customer experiences and loyalty in omnichannel retail. Journal of Retailing and Consumer Services, 57, Article 102233. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102233


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatTyrväinen, Olli; Karjaluoto, Heikki; Saarijärvi, Hannu

Lehti tai sarjaJournal of Retailing and Consumer Services

ISSN0969-6989

eISSN1873-1384

Julkaisuvuosi2020

Volyymi57

Artikkelinumero102233

KustantajaElsevier

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102233

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71520


Tiivistelmä

This study examines the effects of personalization and hedonic motivation on customer experience and its loyalty outcomes in omnichannel retail context. The study develops eight hypotheses which are tested using two survey samples (Finland (n = 2084) and Sweden (n = 2334). In addition, empirical analysis includes 20 semi-structured interviews. The findings support all the hypotheses confirming the positive relationships personalization and hedonic motivation have on cognitive and emotional customer experience components. Further, the positive effects of customer experience on loyalty are confirmed. The results provide both theoretical and managerial insights for improved CX and customer loyalty.


YSO-asiasanatvähittäiskauppaverkkokauppamonikanavaisuuspersonointiasiakaskokemusasiakassuhdeasiakasuskollisuus

Vapaat asiasanatretail; customer experience; omnichannel experience; personalization; hedonic motivation


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 21:06