A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Personalization and hedonic motivation in creating customer experiences and loyalty in omnichannel retail (2020)
Tyrväinen, O., Karjaluoto, H., & Saarijärvi, H. (2020). Personalization and hedonic motivation in creating customer experiences and loyalty in omnichannel retail. Journal of Retailing and Consumer Services, 57, Article 102233. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102233
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Tyrväinen, Olli; Karjaluoto, Heikki; Saarijärvi, Hannu
Lehti tai sarja: Journal of Retailing and Consumer Services
ISSN: 0969-6989
eISSN: 1873-1384
Julkaisuvuosi: 2020
Volyymi: 57
Artikkelinumero: 102233
Kustantaja: Elsevier
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2020.102233
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71520
Tiivistelmä
This study examines the effects of personalization and hedonic motivation on customer experience and its loyalty outcomes in omnichannel retail context. The study develops eight hypotheses which are tested using two survey samples (Finland (n = 2084) and Sweden (n = 2334). In addition, empirical analysis includes 20 semi-structured interviews. The findings support all the hypotheses confirming the positive relationships personalization and hedonic motivation have on cognitive and emotional customer experience components. Further, the positive effects of customer experience on loyalty are confirmed. The results provide both theoretical and managerial insights for improved CX and customer loyalty.
YSO-asiasanat: vähittäiskauppa; verkkokauppa; monikanavaisuus; personointi; asiakaskokemus; asiakassuhde; asiakasuskollisuus
Vapaat asiasanat: retail; customer experience; omnichannel experience; personalization; hedonic motivation
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2020
JUFO-taso: 1