B1 Non-refereed journal articles
Opetusdialogi luokkahuoneessa : opettajan tarjoama tuki, yhteinen tiedonrakennus ja yhteys akateemiseen suoriutumiseen (2019)


Muhonen, H. (2019). Opetusdialogi luokkahuoneessa : opettajan tarjoama tuki, yhteinen tiedonrakennus ja yhteys akateemiseen suoriutumiseen. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 29(1), 19-25.


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Muhonen, Heli

Journal or series: Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin

ISSN: 1236-2778

Publication year: 2019

Volume: 29

Issue number: 1

Pages range: 19-25

Publisher: Niilo Mäki Instituutti

Place of Publication: Jyväskylä

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Publication open access: Not open

Publication channel open access: Delayed open access channel

Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78349

Additional information: Lektio praecursoria


Abstract

Heli Muhosen kasvatustieteen väitöskirja ”Educational dialogue in the classroom: Scaffolding, knowledge building and associations with academic performance” (Opetusdialogin laatu on yhteydessä oppimiseen) tarkastettiin Jyväskylän yliopiston Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunnassa 4.5.2018. Vastaväittäjänä toimi professori Kristiina Kumpulainen Helsingin yliopistosta ja kustoksena professori Marja-Kristiina Lerkkanen Jyväskylän yliopistosta.


Keywords: class teaching; classroom work; teaching situation; teacher-pupil relationship; dialogue


Contributing organizations


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2020


Last updated on 2023-10-01 at 13:34