B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä
Opetusdialogi luokkahuoneessa : opettajan tarjoama tuki, yhteinen tiedonrakennus ja yhteys akateemiseen suoriutumiseen (2019)
Muhonen, H. (2019). Opetusdialogi luokkahuoneessa : opettajan tarjoama tuki, yhteinen tiedonrakennus ja yhteys akateemiseen suoriutumiseen. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 29(1), 19-25. https://bulletin.nmi.fi/2019/12/13/opetusdialogi-luokkahuoneessa-opettajan-tarjoama-tuki-yhteinen-tiedonrakennus-ja-yhteys-akateemiseen-suoriutumiseen/
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Muhonen, Heli
Lehti tai sarja: Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin
ISSN: 1236-2778
eISSN: 2953-996X
Julkaisuvuosi: 2019
Volyymi: 29
Lehden numero: 1
Artikkelin sivunumerot: 19-25
Kustantaja: Niilo Mäki Instituutti
Kustannuspaikka: Jyväskylä
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: suomi
Pysyvä verkko-osoite: https://bulletin.nmi.fi/2019/12/13/opetusdialogi-luokkahuoneessa-opettajan-tarjoama-tuki-yhteinen-tiedonrakennus-ja-yhteys-akateemiseen-suoriutumiseen/
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Viivästetysti avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78349
Lisätietoja: Lektio praecursoria
Tiivistelmä
Heli Muhosen kasvatustieteen väitöskirja ”Educational dialogue in the classroom: Scaffolding, knowledge building and associations with academic performance” (Opetusdialogin laatu on yhteydessä oppimiseen) tarkastettiin Jyväskylän yliopiston Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunnassa 4.5.2018. Vastaväittäjänä toimi professori Kristiina Kumpulainen Helsingin yliopistosta ja kustoksena professori Marja-Kristiina Lerkkanen Jyväskylän yliopistosta.
YSO-asiasanat: luokkaopetus; luokkatyöskentely; opetustilanne; opettaja-oppilassuhde; dialogi
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2020