A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Rasch Analysis of the Japanese Version of Teacher Efficacy for Inclusive Practices Scale : Scale Unidimensionality (2020)


Alnahdi, G. H., & Yada, A. (2020). Rasch Analysis of the Japanese Version of Teacher Efficacy for Inclusive Practices Scale : Scale Unidimensionality. Frontiers in Psychology, 11, Article 1725. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01725


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatAlnahdi, Ghaleb H.; Yada, Akie

Lehti tai sarjaFrontiers in Psychology

eISSN1664-1078

Julkaisuvuosi2020

Ilmestymispäivä29.07.2020

Volyymi11

Artikkelinumero1725

KustantajaFrontiers Media SA

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.3389/fpsyg.2020.01725

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71644


Tiivistelmä

This study aimed to examine the construct validity of the Japanese version of the Teacher Efficacy for Inclusive Practices (TEIP) scale. The sample consisted of 250 teachers in Japan. Rasch analysis was used to examine the psychometric properties of the scale. Results did not support the 18-item Japanese version of the TEIP scale as a unidimensional scale for measuring TEIP. However, they do support the final 14-item Japanese version of the TEIP scale as a unidimensional scale for measuring TEIP. Four items were removed from the original 18-item scale (items 12, 8, 5, and 3) for violation of the local independency assumption. No item with differential item functioning (DIF) was detected. Only one item (item 18) was rescored to solve a threshold disorder. Further studies with different samples are warranted to confirm the study findings.


YSO-asiasanaterityiskasvatusinkluusioopetusmenetelmätkäytäntöopettajatomatoimisuusRaschin malli

Vapaat asiasanatinclusive education; Japan; Rasch analysis; TEIP


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 14:03