A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Evaluation of a Chemistry Concept Inventory for general chemistry students at Finnish university (2020)
Kiviniemi, T., & Nuora, P. (2020). Evaluation of a Chemistry Concept Inventory for general chemistry students at Finnish university. NorDiNa, 16(2), 138-148. https://doi.org/10.5617/nordina.7014
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Kiviniemi, Tiina; Nuora, Piia
Lehti tai sarja: NorDiNa
ISSN: 1504-4556
eISSN: 1894-1257
Julkaisuvuosi: 2020
Ilmestymispäivä: 13.08.2020
Volyymi: 16
Lehden numero: 2
Artikkelin sivunumerot: 138-148
Kustantaja: University of Oslo Library
Julkaisumaa: Norja
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.5617/nordina.7014
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71640
Tiivistelmä
A chemistry concept inventory (Chemical Concept Inventory 3.0/CCI 3.0), previously developed for use in Norwegian universities, was tested and evaluated for use in a Finnish university setting. The test, designed to evaluate student knowledge and learning of chemistry concepts, was administered as both pre- and posttest in first year general chemistry courses at the University of Jyväskylä. The results were evaluated using different statistical tests, focusing both on individual item analysis and the entire test. Some individual questions were found to be not discriminating or reliable enough or too difficult, yet the results, as a whole, indicate that the concept inventory is a reliable and discriminating tool that can be used in the Finnish university context.
YSO-asiasanat: yliopistopedagogiikka; luonnontieteet; kemia; käsitteet; käsitteenmuodostus; oppiminen; arviointimenetelmät; mittarit (mittaus)
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 1