A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Evaluation of a Chemistry Concept Inventory for general chemistry students at Finnish university (2020)


Kiviniemi, T., & Nuora, P. (2020). Evaluation of a Chemistry Concept Inventory for general chemistry students at Finnish university. NorDiNa, 16(2), 138-148. https://doi.org/10.5617/nordina.7014


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKiviniemi, Tiina; Nuora, Piia

Lehti tai sarjaNorDiNa

ISSN1504-4556

eISSN1894-1257

Julkaisuvuosi2020

Ilmestymispäivä13.08.2020

Volyymi16

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot138-148

KustantajaUniversity of Oslo Library

JulkaisumaaNorja

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.5617/nordina.7014

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71640


Tiivistelmä

A chemistry concept inventory (Chemical Concept Inventory 3.0/CCI 3.0), previously developed for use in Norwegian universities, was tested and evaluated for use in a Finnish university setting. The test, designed to evaluate student knowledge and learning of chemistry concepts, was administered as both pre- and posttest in first year general chemistry courses at the University of Jyväskylä. The results were evaluated using different statistical tests, focusing both on individual item analysis and the entire test. Some individual questions were found to be not discriminating or reliable enough or too difficult, yet the results, as a whole, indicate that the concept inventory is a reliable and discriminating tool that can be used in the Finnish university context.


YSO-asiasanatyliopistopedagogiikkaluonnontieteetkemiakäsitteetkäsitteenmuodostusoppiminenarviointimenetelmätmittarit (mittaus)


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 21:06