A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Dialogicality in making sense of online collaborative interaction : a conceptual perspective (2021)
Arvaja, M., & Hämäläinen, R. (2021). Dialogicality in making sense of online collaborative interaction : a conceptual perspective. Internet and Higher Education, 48, Article 100771. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2020.100771
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Arvaja, Maarit; Hämäläinen, Raija
Lehti tai sarja: Internet and Higher Education
ISSN: 1096-7516
eISSN: 1873-5525
Julkaisuvuosi: 2021
Volyymi: 48
Artikkelinumero: 100771
Kustantaja: Elsevier
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2020.100771
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71985
Tiivistelmä
In higher education, learning activities increasingly take place in online collaborative groups. In this conceptual paper, we explore online collaborative interaction from the perspective of dialogicality. We aim to reconceptualize the notion of “productive interaction” and the typical focus of its research by turning attention to the dialogic features of collaborative interaction, especially the notions of alterity, dialogic attitude, and dialogic orientation. In relation to this, we offer a contextual perspective on collaborative interaction. Relying on data from an online university course, we conceptually analyze specified components of dialogicality. This article illustrates and explores the conceptual framework that connects different contexts in dialogic meaning-making. We also discuss our conceptual and empirical exploration from the pedagogical perspective.
YSO-asiasanat: yhteisöllinen oppiminen; sosiaalinen vuorovaikutus; vuorovaikutus; korkeakouluopetus; korkeakouluopiskelu; verkko-opetus; verkko-opiskelu
Vapaat asiasanat: collaborative interaction; collaborative learning; dialogicality; higher education; online learning
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021
JUFO-taso: 2