A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Dialogicality in making sense of online collaborative interaction : a conceptual perspective (2021)


Arvaja, M., & Hämäläinen, R. (2021). Dialogicality in making sense of online collaborative interaction : a conceptual perspective. Internet and Higher Education, 48, Article 100771. https://doi.org/10.1016/j.iheduc.2020.100771


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatArvaja, Maarit; Hämäläinen, Raija

Lehti tai sarjaInternet and Higher Education

ISSN1096-7516

eISSN1873-5525

Julkaisuvuosi2021

Volyymi48

Artikkelinumero100771

KustantajaElsevier

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/j.iheduc.2020.100771

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71985


Tiivistelmä

In higher education, learning activities increasingly take place in online collaborative groups. In this conceptual paper, we explore online collaborative interaction from the perspective of dialogicality. We aim to reconceptualize the notion of “productive interaction” and the typical focus of its research by turning attention to the dialogic features of collaborative interaction, especially the notions of alterity, dialogic attitude, and dialogic orientation. In relation to this, we offer a contextual perspective on collaborative interaction. Relying on data from an online university course, we conceptually analyze specified components of dialogicality. This article illustrates and explores the conceptual framework that connects different contexts in dialogic meaning-making. We also discuss our conceptual and empirical exploration from the pedagogical perspective.


YSO-asiasanatyhteisöllinen oppiminensosiaalinen vuorovaikutusvuorovaikutuskorkeakouluopetuskorkeakouluopiskeluverkko-opetusverkko-opiskelu

Vapaat asiasanatcollaborative interaction; collaborative learning; dialogicality; higher education; online learning


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 20:45