A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Dialogicality in making sense of online collaborative interaction : a conceptual perspective (2021)


Arvaja, Maarit; Hämäläinen, Raija (2021). Dialogicality in making sense of online collaborative interaction : a conceptual perspective. Internet and Higher Education, 48, 100771. DOI: 10.1016/j.iheduc.2020.100771


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Arvaja, Maarit; Hämäläinen, Raija

Lehti tai sarja: Internet and Higher Education

ISSN: 1096-7516

eISSN: 1873-5525

Julkaisuvuosi: 2021

Volyymi: 48

Artikkelinumero: 100771

Kustantaja: Elsevier

Julkaisumaa: Britannia

Julkaisun kieli: englanti

DOI: http://doi.org/10.1016/j.iheduc.2020.100771

Avoin saatavuus: Julkaisukanava ei ole avoin

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/71985


Tiivistelmä

In higher education, learning activities increasingly take place in online collaborative groups. In this conceptual paper, we explore online collaborative interaction from the perspective of dialogicality. We aim to reconceptualize the notion of “productive interaction” and the typical focus of its research by turning attention to the dialogic features of collaborative interaction, especially the notions of alterity, dialogic attitude, and dialogic orientation. In relation to this, we offer a contextual perspective on collaborative interaction. Relying on data from an online university course, we conceptually analyze specified components of dialogicality. This article illustrates and explores the conceptual framework that connects different contexts in dialogic meaning-making. We also discuss our conceptual and empirical exploration from the pedagogical perspective.


YSO-asiasanat: yhteisöllinen oppiminen; sosiaalinen vuorovaikutus; vuorovaikutus; korkeakouluopetus; korkeakouluopiskelu; verkko-opetus; verkko-opiskelu

Vapaat asiasanat: collaborative interaction; collaborative learning; dialogicality; higher education; online learning


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Alustava JUFO-taso: 2


Viimeisin päivitys 2020-02-10 klo 13:16