A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Being a good neighbour : developing intercultural understanding through critical dialogue between an Australian and Finnish cross-case study (2020)


Lobytsyna, M., Moate, J., & Moloney, R. (2020). Being a good neighbour : developing intercultural understanding through critical dialogue between an Australian and Finnish cross-case study. Language and Intercultural Communication, 20(6), 621-636. https://doi.org/10.1080/14708477.2020.1810258


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatLobytsyna, Maria; Moate, Josephine; Moloney, Robyn

Lehti tai sarjaLanguage and Intercultural Communication

ISSN1470-8477

eISSN1747-759X

Julkaisuvuosi2020

Ilmestymispäivä14.10.2020

Volyymi20

Lehden numero6

Artikkelin sivunumerot621-636

KustantajaRoutledge

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1080/14708477.2020.1810258

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73770


Tiivistelmä

Language educators in Australia and Finland are expected to foster intercultural understanding within foreign language education. This paper presents findings from a qualitative case study focusing on theoretical and practical intercultural understanding in secondary school language education. The data for this study includes lesson observations as well as student and teachers interviews collected in two secondary schools in Australia and Finland. The findings demonstrate the complex resources teachers and students draw on to develop and share intercultural understanding. The discussion addresses the value of different perspectives and the need for a new metaphor to conceptualise intercultural understanding.


YSO-asiasanatkieltenopetuskieltenopettajatvieraat kieletkulttuurienvälisyyskulttuurienvälinen viestintäkulttuuriosaaminen

Vapaat asiasanatintercultural understanding; being a neighbour; foreign language education; critical intercultural dialogue; intercultural pedagogy


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 20:46