A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Being a good neighbour : developing intercultural understanding through critical dialogue between an Australian and Finnish cross-case study (2020)


Lobytsyna, Maria; Moate, Josephine; Moloney, Robyn (2020). Being a good neighbour : developing intercultural understanding through critical dialogue between an Australian and Finnish cross-case study. Language and Intercultural Communication, 20 (6), 621-636. DOI: 10.1080/14708477.2020.1810258


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Lobytsyna, Maria; Moate, Josephine; Moloney, Robyn

Lehti tai sarja: Language and Intercultural Communication

ISSN: 1470-8477

eISSN: 1747-759X

Julkaisuvuosi: 2020

Volyymi: 20

Lehden numero: 6

Artikkelin sivunumerot: 621-636

Kustantaja: Routledge

Julkaisumaa: Britannia

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1080/14708477.2020.1810258

Avoin saatavuus: Julkaisukanava ei ole avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:

Julkaisun avoin saatavuus:

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73770


Tiivistelmä

Language educators in Australia and Finland are expected to foster intercultural understanding within foreign language education. This paper presents findings from a qualitative case study focusing on theoretical and practical intercultural understanding in secondary school language education. The data for this study includes lesson observations as well as student and teachers interviews collected in two secondary schools in Australia and Finland. The findings demonstrate the complex resources teachers and students draw on to develop and share intercultural understanding. The discussion addresses the value of different perspectives and the need for a new metaphor to conceptualise intercultural understanding.


YSO-asiasanat: kieltenopetus; kieltenopettajat; vieraat kielet; kulttuurienvälisyys; kulttuurienvälinen viestintä; kulttuuriosaaminen

Vapaat asiasanat: intercultural understanding; being a neighbour; foreign language education; critical intercultural dialogue; intercultural pedagogy


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Alustava JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2021-02-02 klo 09:48