A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Being a good neighbour : developing intercultural understanding through critical dialogue between an Australian and Finnish cross-case study (2020)
Lobytsyna, M., Moate, J., & Moloney, R. (2020). Being a good neighbour : developing intercultural understanding through critical dialogue between an Australian and Finnish cross-case study. Language and Intercultural Communication, 20(6), 621-636. https://doi.org/10.1080/14708477.2020.1810258
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Lobytsyna, Maria; Moate, Josephine; Moloney, Robyn
Lehti tai sarja: Language and Intercultural Communication
ISSN: 1470-8477
eISSN: 1747-759X
Julkaisuvuosi: 2020
Ilmestymispäivä: 14.10.2020
Volyymi: 20
Lehden numero: 6
Artikkelin sivunumerot: 621-636
Kustantaja: Routledge
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1080/14708477.2020.1810258
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73770
Tiivistelmä
Language educators in Australia and Finland are expected to foster intercultural understanding within foreign language education. This paper presents findings from a qualitative case study focusing on theoretical and practical intercultural understanding in secondary school language education. The data for this study includes lesson observations as well as student and teachers interviews collected in two secondary schools in Australia and Finland. The findings demonstrate the complex resources teachers and students draw on to develop and share intercultural understanding. The discussion addresses the value of different perspectives and the need for a new metaphor to conceptualise intercultural understanding.
YSO-asiasanat: kieltenopetus; kieltenopettajat; vieraat kielet; kulttuurienvälisyys; kulttuurienvälinen viestintä; kulttuuriosaaminen
Vapaat asiasanat: intercultural understanding; being a neighbour; foreign language education; critical intercultural dialogue; intercultural pedagogy
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 1