A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Indigenous education in Russia : opportunities for healing and revival of the Mari and Karelian Indigenous groups? (2022)
Khanolainen, D., Nesterova, Y., & Semenova, E. (2022). Indigenous education in Russia : opportunities for healing and revival of the Mari and Karelian Indigenous groups?. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 52(5), 768-785. https://doi.org/10.1080/03057925.2020.1834350
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Khanolainen, Daria; Nesterova, Yulia; Semenova, Elena
Lehti tai sarja: Compare: A Journal of Comparative and International Education
ISSN: 0305-7925
eISSN: 1469-3623
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 20.10.2020
Volyymi: 52
Lehden numero: 5
Artikkelin sivunumerot: 768-785
Kustantaja: Routledge
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1080/03057925.2020.1834350
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72332
Tiivistelmä
Despite being a multicultural country throughout its history, the Russian Federation has long struggled to embrace its diversity. As a result, the country’s many cultural, religious, and ethnic minority groups have been going through waves of assimilationist policies and practices. Assimilation into the Russian society enforced through formal schooling, daily life, and mass media has led to a destruction of Indigenous lifestyles, cultures, identities, and languages. This article explores the views of Russia’s Indigenous people regarding the country’s education system and its ability to support the cultural revival of Indigenous groups as well as the healing of the trauma that emerged from historical oppression. Within the scope of this article, we investigate the views of two Indigenous groups: Mari and Karelian peoples. Their insights show that despite the decrease in discrimination, the education system has not yet changed its assimilative tendencies.
YSO-asiasanat: kansalliset vähemmistöt; alkuperäiskansat; etniset vähemmistöt; kielelliset vähemmistöt; alkuperäiskielet; vähemmistökielet; koulutus; koulutusjärjestelmät; etninen identiteetti; kielellinen identiteetti
Vapaat asiasanat: Venäjä
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022
Alustava JUFO-taso: 1