A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Indigenous education in Russia : opportunities for healing and revival of the Mari and Karelian Indigenous groups? (2022)


Khanolainen, D., Nesterova, Y., & Semenova, E. (2022). Indigenous education in Russia : opportunities for healing and revival of the Mari and Karelian Indigenous groups?. Compare: A Journal of Comparative and International Education, 52(5), 768-785. https://doi.org/10.1080/03057925.2020.1834350


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKhanolainen, Daria; Nesterova, Yulia; Semenova, Elena

Lehti tai sarjaCompare: A Journal of Comparative and International Education

ISSN0305-7925

eISSN1469-3623

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä20.10.2020

Volyymi52

Lehden numero5

Artikkelin sivunumerot768-785

KustantajaRoutledge

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1080/03057925.2020.1834350

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72332


Tiivistelmä

Despite being a multicultural country throughout its history, the Russian Federation has long struggled to embrace its diversity. As a result, the country’s many cultural, religious, and ethnic minority groups have been going through waves of assimilationist policies and practices. Assimilation into the Russian society enforced through formal schooling, daily life, and mass media has led to a destruction of Indigenous lifestyles, cultures, identities, and languages. This article explores the views of Russia’s Indigenous people regarding the country’s education system and its ability to support the cultural revival of Indigenous groups as well as the healing of the trauma that emerged from historical oppression. Within the scope of this article, we investigate the views of two Indigenous groups: Mari and Karelian peoples. Their insights show that despite the decrease in discrimination, the education system has not yet changed its assimilative tendencies.


YSO-asiasanatkansalliset vähemmistötalkuperäiskansatetniset vähemmistötkielelliset vähemmistötalkuperäiskieletvähemmistökieletkoulutuskoulutusjärjestelmätetninen identiteettikielellinen identiteetti

Vapaat asiasanatVenäjä


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2022

Alustava JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-30-04 klo 20:06