D1 Artikkeli ammattilehdessä
Arvot ja affektit kulttuurienvälisen vuoropuhelun kehystäjinä eurooppalaisissa koulutuspoliittisissa asiakirjoissa (2020)
Koistinen, A.-K., Lähdesmäki, T., & Ylönen, S. C. (2020). Arvot ja affektit kulttuurienvälisen vuoropuhelun kehystäjinä eurooppalaisissa koulutuspoliittisissa asiakirjoissa. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 11(6). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2020/arvot-ja-affektit-kulttuurienvalisen-vuoropuhelun-kehystajina-eurooppalaisissa-koulutuspoliittisissa-asiakirjoissa
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Koistinen, Aino-Kaisa; Lähdesmäki, Tuuli; Ylönen, Susanne C.
Lehti tai sarja: Kieli, koulutus ja yhteiskunta
eISSN: 1799-0181
Julkaisuvuosi: 2020
Volyymi: 11
Lehden numero: 6
Kustantaja: Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
Kustannuspaikka: Jyväskylä
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: suomi
Pysyvä verkko-osoite: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-lokakuu-2020/arvot-ja-affektit-kulttuurienvalisen-vuoropuhelun-kehystajina-eurooppalaisissa-koulutuspoliittisissa-asiakirjoissa
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72310
Tiivistelmä
2000-luvulla kulttuurienvälinen vuoropuhelu on syrjäyttänyt monikulttuurisuuden käsitteen eurooppalaisissa moninaisuuspolitiikkaa käsittelevissä asiakirjoissa. Artikkelimme tarkastelee kulttuurien välisen vuoropuhelun ilmenemistä eurooppalaisissa koulutuspoliittisissa asiakirjoissa keskittyen erityisesti arvoihin ja niiden välittämiin tunteisiin ja tuntemuksiin.
YSO-asiasanat: arvot (käsitykset); monikulttuurisuus; retoriikka; kulttuurienvälisyys
Vapaat asiasanat: Eurooppalaiset koulutuspoliittiset asiakirjat; kulttuurienvälinen vuoropuhelu; kulttuurinen lukutaito; affektiivinen retoriikka
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Dialogue and Argumentation for cultural Literacy Learning in Schools
- Lähdesmäki, Tuuli
- Euroopan komissio
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2020