A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Developing Design Knowledge and a Conceptual Model for Virtual Reality Learning Environments (2021)


Lähtevänoja, A., Holopainen, J., Vesisenaho, M., & Häkkinen, P. (2021). Developing Design Knowledge and a Conceptual Model for Virtual Reality Learning Environments. In G. Akcayir, & C. Demmans Epp (Eds.), Designing, Deploying, and Evaluating Virtual and Augmented Reality in Education (pp. 100-123). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-7998-5043-4.ch005


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Lähtevänoja, Antti; Holopainen, Jani; Vesisenaho, Mikko; Häkkinen, Päivi

Emojulkaisu: Designing, Deploying, and Evaluating Virtual and Augmented Reality in Education

Emojulkaisun toimittajat: Akcayir, Gokce; Demmans Epp, Carrie

ISBN: 978-1-7998-5043-4

eISBN: 978-1-7998-5044-1

Julkaisuvuosi: 2021

Artikkelin sivunumerot: 100-123

Kirjan kokonaissivumäärä: 404

Kustantaja: IGI Global

Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-7998-5043-4.ch005

Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:


Tiivistelmä

This chapter focuses on applying design science research for virtual reality learning environment (VRLE) design processes. Six selected case studies are presented in the context of VRLEs. The case selections were analyzed in terms of their contributions to design knowledge. The objective of this book chapter is twofold: 1) for researchers, the design knowledge contributions of case studies are highlighted for future reference, and 2) for developers and practitioners, design principles are presented for the development of VRLEs. The final outcome of the present study is a conceptual model describing the current design knowledge in the field of VRLEs and identifying the research gaps that should be addressed in future research on the educational use of VR.


YSO-asiasanat: opetusteknologia; oppimisalustat; oppimisympäristö; virtuaalitodellisuus; suunnittelu


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2021

Alustava JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2021-23-08 klo 13:35