A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Computational Thinking and Acting : An Approach for Primary School Competency Development (2020)


Pawlowski, J., Clements, K., Dimitrakopoulou, D., Idzik, M., Muilu, M., Pilv, M., & Sotiriou, S. (2020). Computational Thinking and Acting : An Approach for Primary School Competency Development. In T. Broos, & T. Farrell (Eds.), EC-TEL-Impact 2020 : Proceedings of the Impact Papers at EC-TEL 2020, co-located with the 15th European Conference on Technology-Enhanced Learning "Addressing global challenges and quality education". RWTH Aachen. CEUR Workshop Proceedings, 2676. http://ceur-ws.org/Vol-2676/paper5.pdf


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Pawlowski, Jan; Clements, Kati; Dimitrakopoulou, Dimitra; Idzik, Martin; Muilu, Mikko; Pilv, Mihkel; Sotiriou, Sofoklis

Emojulkaisu: EC-TEL-Impact 2020 : Proceedings of the Impact Papers at EC-TEL 2020, co-located with the 15th European Conference on Technology-Enhanced Learning "Addressing global challenges and quality education"

Emojulkaisun toimittajat: Broos, Tom; Farrell, Tracie

Konferenssi:

  • European Conference on Technology-Enhanced Learning

Konferenssin paikka ja aika: Virtual Conference, 14.-18.9.2020

Lehti tai sarja: CEUR Workshop Proceedings

eISSN: 1613-0073

Julkaisuvuosi: 2020

Sarjan numero: 2676

Kustantaja: RWTH Aachen

Julkaisumaa: Saksa

Julkaisun kieli: englanti

Pysyvä verkko-osoite: http://ceur-ws.org/Vol-2676/paper5.pdf

Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72586


Tiivistelmä

Computational Thinking has become an important concept for almost all age groups. It describes the purposeful utilization of Information and Communication Technologies for solving problems. The approach of Computational Thinking and Acting combines the computational thinking approach with physical computing, including physical activities to explore real-world problems and tangible outcomes. In this paper, we present a competency framework, design principles, and a sample learning scenario for Computational Thinking and Acting. The evaluation has shown that the approach can be integrated across subjects and is promising for both teachers and pupils.


YSO-asiasanat: teknologiakasvatus; ongelmanratkaisu; matemaattinen ajattelu; opetusmenetelmät; peruskoulu


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2020

JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2021-09-08 klo 11:10