A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Computational Thinking and Acting : An Approach for Primary School Competency Development (2020)
Pawlowski, J., Clements, K., Dimitrakopoulou, D., Idzik, M., Muilu, M., Pilv, M., & Sotiriou, S. (2020). Computational Thinking and Acting : An Approach for Primary School Competency Development. In T. Broos, & T. Farrell (Eds.), EC-TEL-Impact 2020 : Proceedings of the Impact Papers at EC-TEL 2020, co-located with the 15th European Conference on Technology-Enhanced Learning "Addressing global challenges and quality education". RWTH Aachen. CEUR Workshop Proceedings, 2676. http://ceur-ws.org/Vol-2676/paper5.pdf
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Pawlowski, Jan; Clements, Kati; Dimitrakopoulou, Dimitra; Idzik, Martin; Muilu, Mikko; Pilv, Mihkel; Sotiriou, Sofoklis
Emojulkaisu: EC-TEL-Impact 2020 : Proceedings of the Impact Papers at EC-TEL 2020, co-located with the 15th European Conference on Technology-Enhanced Learning "Addressing global challenges and quality education"
Emojulkaisun toimittajat: Broos, Tom; Farrell, Tracie
Konferenssi:
- European Conference on Technology-Enhanced Learning
Konferenssin paikka ja aika: Virtual Conference, 14.-18.9.2020
Lehti tai sarja: CEUR Workshop Proceedings
eISSN: 1613-0073
Julkaisuvuosi: 2020
Sarjan numero: 2676
Kustantaja: RWTH Aachen
Julkaisumaa: Saksa
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: http://ceur-ws.org/Vol-2676/paper5.pdf
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72586
Tiivistelmä
Computational Thinking has become an important concept for almost all age groups. It describes the purposeful utilization of Information and Communication Technologies for solving problems. The approach of Computational Thinking and Acting combines the computational thinking approach with physical computing, including physical activities to explore real-world problems and tangible outcomes. In this paper, we present a competency framework, design principles, and a sample learning scenario for Computational Thinking and Acting. The evaluation has shown that the approach can be integrated across subjects and is promising for both teachers and pupils.
YSO-asiasanat: teknologiakasvatus; ongelmanratkaisu; matemaattinen ajattelu; opetusmenetelmät; peruskoulu
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Computational Thinking and Acting - CoTA
- Clements, Kati
- Euroopan komissio
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2020
JUFO-taso: 1