A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Computational Thinking and Acting : An Approach for Primary School Competency Development (2020)


Pawlowski, J., Clements, K., Dimitrakopoulou, D., Idzik, M., Muilu, M., Pilv, M., & Sotiriou, S. (2020). Computational Thinking and Acting : An Approach for Primary School Competency Development. In T. Broos, & T. Farrell (Eds.), EC-TEL-Impact 2020 : Proceedings of the Impact Papers at EC-TEL 2020, co-located with the 15th European Conference on Technology-Enhanced Learning "Addressing global challenges and quality education". RWTH Aachen. CEUR Workshop Proceedings, 2676. http://ceur-ws.org/Vol-2676/paper5.pdf


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatPawlowski, Jan; Clements, Kati; Dimitrakopoulou, Dimitra; Idzik, Martin; Muilu, Mikko; Pilv, Mihkel; Sotiriou, Sofoklis

EmojulkaisuEC-TEL-Impact 2020 : Proceedings of the Impact Papers at EC-TEL 2020, co-located with the 15th European Conference on Technology-Enhanced Learning "Addressing global challenges and quality education"

Emojulkaisun toimittajatBroos, Tom; Farrell, Tracie

Konferenssi:

  • European Conference on Technology-Enhanced Learning

Konferenssin paikka ja aikaVirtual Conference14.-18.9.2020

Lehti tai sarjaCEUR Workshop Proceedings

eISSN1613-0073

Julkaisuvuosi2020

Sarjan numero2676

KustantajaRWTH Aachen

JulkaisumaaSaksa

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttp://ceur-ws.org/Vol-2676/paper5.pdf

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72586


Tiivistelmä

Computational Thinking has become an important concept for almost all age groups. It describes the purposeful utilization of Information and Communication Technologies for solving problems. The approach of Computational Thinking and Acting combines the computational thinking approach with physical computing, including physical activities to explore real-world problems and tangible outcomes. In this paper, we present a competency framework, design principles, and a sample learning scenario for Computational Thinking and Acting. The evaluation has shown that the approach can be integrated across subjects and is promising for both teachers and pupils.


YSO-asiasanatteknologiakasvatusongelmanratkaisumatemaattinen ajatteluopetusmenetelmätperuskoulu


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 07:45