A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
The Influence of Social Vision, Social Networks, and Financial Return on Social SME Sustainability  (2020)


Olaleye, S., Mogaji, E., Watat, J. K., & Ukpabi, D. (2020). The Influence of Social Vision, Social Networks, and Financial Return on Social SME Sustainability . In A. Thrassou, D. Vrontis, Y. Weber, S. M. R. Shams, & E. Tsoukatos (Eds.), The Changing Role of SMEs in Global Business : Volume II: Contextual Evolution Across Markets, Disciplines and Sectors (pp. 133-153). Palgrave Macmillan. Palgrave Studies in Cross-disciplinary Business Research, In Association with EuroMed Academy of Business. https://doi.org/10.1007/978-3-030-45835-5_7


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatOlaleye, Sunday; Mogaji, Emmanuel; Watat, Josue Kuika; Ukpabi, Dandison

EmojulkaisuThe Changing Role of SMEs in Global Business : Volume II: Contextual Evolution Across Markets, Disciplines and Sectors

Emojulkaisun toimittajatThrassou, Alkis; Vrontis, Demetris; Weber, Yaakov; Shams, S. M. Riad; Tsoukatos, Evangelos

ISBN978-3-030-45835-5

eISBN978-3-030-45834-8

Lehti tai sarjaPalgrave Studies in Cross-disciplinary Business Research, In Association with EuroMed Academy of Business

ISSN2523-8167

eISSN2523-8175

Julkaisuvuosi2020

Artikkelin sivunumerot133-153

Kirjan kokonaissivumäärä264

KustantajaPalgrave Macmillan

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-45835-5_7

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72914

Julkaisu on rinnakkaistallennettuhttp://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2020112793603


Tiivistelmä

Social entrepreneurship is one of the catalysts of poverty reduction and sustainable development, but its impact in developing countries is not rapid in comparison to traditional entrepreneurship. The idea is to explain the phenomenon from an entrepreneurial perspective and to focus on entrepreneur sustainability. The data for this study was collected at the firm level with questionnaires through Qualtrics online survey platform. The structured questionnaires target the Social Micro, Small, and Medium-Sized Enterprises in Nigeria. This study provides a fundamental understanding of structural relationships that exist between the social vision, social network, financial return, innovation, and SMSME sustainability and contributes to the literature by deepening the concepts of social entrepreneurship in developing countries, where social and economic conditions are not stable.


YSO-asiasanatyhteiskunnallinen yrittäjyyssosiaaliset yrityksetsosiaaliset verkostotinnovaatiotpienet ja keskisuuret yrityksetkestävä kehityssosiaalinen kestävyyssosiaaliset vaikutuksettaloudellinen kestävyys

Vapaat asiasanatSMSME; sustainability; social vision; financial return


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 14:02