A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
The Influence of Social Vision, Social Networks, and Financial Return on Social SME Sustainability (2020)
Olaleye, S., Mogaji, E., Watat, J. K., & Ukpabi, D. (2020). The Influence of Social Vision, Social Networks, and Financial Return on Social SME Sustainability . In A. Thrassou, D. Vrontis, Y. Weber, S. M. R. Shams, & E. Tsoukatos (Eds.), The Changing Role of SMEs in Global Business : Volume II: Contextual Evolution Across Markets, Disciplines and Sectors (pp. 133-153). Palgrave Macmillan. Palgrave Studies in Cross-disciplinary Business Research, In Association with EuroMed Academy of Business. https://doi.org/10.1007/978-3-030-45835-5_7
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Olaleye, Sunday; Mogaji, Emmanuel; Watat, Josue Kuika; Ukpabi, Dandison
Emojulkaisu: The Changing Role of SMEs in Global Business : Volume II: Contextual Evolution Across Markets, Disciplines and Sectors
Emojulkaisun toimittajat: Thrassou, Alkis; Vrontis, Demetris; Weber, Yaakov; Shams, S. M. Riad; Tsoukatos, Evangelos
ISBN: 978-3-030-45835-5
eISBN: 978-3-030-45834-8
Lehti tai sarja: Palgrave Studies in Cross-disciplinary Business Research, In Association with EuroMed Academy of Business
ISSN: 2523-8167
eISSN: 2523-8175
Julkaisuvuosi: 2020
Artikkelin sivunumerot: 133-153
Kirjan kokonaissivumäärä: 264
Kustantaja: Palgrave Macmillan
Kustannuspaikka: Cham
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-45835-5_7
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72914
Julkaisu on rinnakkaistallennettu: http://urn.fi/urn:nbn:fi-fe2020112793603
Tiivistelmä
Social entrepreneurship is one of the catalysts of poverty reduction and sustainable development, but its impact in developing countries is not rapid in comparison to traditional entrepreneurship. The idea is to explain the phenomenon from an entrepreneurial perspective and to focus on entrepreneur sustainability. The data for this study was collected at the firm level with questionnaires through Qualtrics online survey platform. The structured questionnaires target the Social Micro, Small, and Medium-Sized Enterprises in Nigeria. This study provides a fundamental understanding of structural relationships that exist between the social vision, social network, financial return, innovation, and SMSME sustainability and contributes to the literature by deepening the concepts of social entrepreneurship in developing countries, where social and economic conditions are not stable.
YSO-asiasanat: yhteiskunnallinen yrittäjyys; sosiaaliset yritykset; sosiaaliset verkostot; innovaatiot; pienet ja keskisuuret yritykset; kestävä kehitys; sosiaalinen kestävyys; sosiaaliset vaikutukset; taloudellinen kestävyys
Vapaat asiasanat: SMSME; sustainability; social vision; financial return
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 3