A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Combining expertise from linguistics and tourism : a tale of two cities (2020)
Háhn, J., & Radke, K. (2020). Combining expertise from linguistics and tourism : a tale of two cities. In F. Helm, & A. Beaven (Eds.), Designing and implementing virtual exchange : a collection of case studies (pp. 11-22). Research-publishing.net. https://doi.org/10.14705/rpnet.2020.45.1111
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Háhn, Judit; Radke, Katarzyna
Emojulkaisu: Designing and implementing virtual exchange : a collection of case studies
Emojulkaisun toimittajat: Helm, Francesca; Beaven, Ana
ISBN: 978-2-490057-71-9
eISBN: 978-2-490057-72-6
Julkaisuvuosi: 2020
Ilmestymispäivä: 23.11.2020
Artikkelin sivunumerot: 11-22
Kirjan kokonaissivumäärä: 262
Kustantaja: Research-publishing.net
Julkaisumaa: Ranska
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.14705/rpnet.2020.45.1111
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72932
Tiivistelmä
This case study presents the results of an interdisciplinary Virtual Exchange (VE) that was arranged between Finnish and Polish students in 2019. During their six-week collaboration, the students of language studies at the University of Jyväskylä, Finland, worked in teams together with their Polish peers specialising in information and communications technology and management in tourism at Adam Mickiewicz University in Poznań, Poland. The international teams combined their linguistic and tourism-promotion expertise, and, using collaborative digital tools, grappled with the tasks of analysing the official municipal city websites and promoting the lesser-known aspects of their sister cities (Jyväskylä and Poznań) in jointly created videos.
YSO-asiasanat: opiskelijavaihto; virtuaaliympäristö; verkko-oppiminen; yhteisöllinen oppiminen
Vapaat asiasanat: virtual exchange, interdisciplinarity, employability skills, digital literacy, promotional discourse
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 0