A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Drawing the premises for personalized learning : illustrations of management and accounting (2021)


Aaltola, P., & Manninen, A. (2021). Drawing the premises for personalized learning : illustrations of management and accounting. Journal of Accounting Education, 54, Article 100698. https://doi.org/10.1016/j.jaccedu.2020.100698


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatAaltola, Pasi; Manninen, Ari

Lehti tai sarjaJournal of Accounting Education

ISSN0748-5751

eISSN1873-1996

Julkaisuvuosi2021

Volyymi54

Artikkelinumero100698

KustantajaElsevier

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/j.jaccedu.2020.100698

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72984


Tiivistelmä

This paper reports on a teaching innovation using participant-generated drawings. Experienced managers were asked to produce a drawing to illustrate their work from an accounting perspective. The drawings were then used to make the managerial context of the participants the explicit starting point for personalized executive learning. This study is the first in the sphere of accounting education and research to take drawing seriously as a learning method. The results of the experiment show how drawing can be further used as a tool in management education by facilitating the visualization of the managerial contexts participants work within.


YSO-asiasanatlaskentatoimisisäinen laskentatoimiesihenkilötyöjohtamiskoulutusvisualisointipiirtäminen (taide)

Vapaat asiasanataccounting; education; drawing; accounting education; managerial work; management accounting; visual methods


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 20:36