A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Drawing the premises for personalized learning : illustrations of management and accounting (2021)
Aaltola, P., & Manninen, A. (2021). Drawing the premises for personalized learning : illustrations of management and accounting. Journal of Accounting Education, 54, Article 100698. https://doi.org/10.1016/j.jaccedu.2020.100698
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Aaltola, Pasi; Manninen, Ari
Lehti tai sarja: Journal of Accounting Education
ISSN: 0748-5751
eISSN: 1873-1996
Julkaisuvuosi: 2021
Volyymi: 54
Artikkelinumero: 100698
Kustantaja: Elsevier
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jaccedu.2020.100698
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72984
Tiivistelmä
This paper reports on a teaching innovation using participant-generated drawings. Experienced managers were asked to produce a drawing to illustrate their work from an accounting perspective. The drawings were then used to make the managerial context of the participants the explicit starting point for personalized executive learning. This study is the first in the sphere of accounting education and research to take drawing seriously as a learning method. The results of the experiment show how drawing can be further used as a tool in management education by facilitating the visualization of the managerial contexts participants work within.
YSO-asiasanat: laskentatoimi; sisäinen laskentatoimi; esihenkilötyö; johtamiskoulutus; visualisointi; piirtäminen (taide)
Vapaat asiasanat: accounting; education; drawing; accounting education; managerial work; management accounting; visual methods
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021
JUFO-taso: 1