A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Project Education and Adams’ Theory of Equity (2020)


Kokkoniemi, M., & Isomöttönen, V. (2020). Project Education and Adams’ Theory of Equity. In FIE 2020 : Proceedings of the 50th IEEE Frontiers in Education Conference. IEEE. Conference proceedings : Frontiers in Education Conference. https://doi.org/10.1109/FIE44824.2020.9274126


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKokkoniemi, Mikko; Isomöttönen, Ville

EmojulkaisuFIE 2020 : Proceedings of the 50th IEEE Frontiers in Education Conference

Konferenssi:

  • Frontiers in Education Conference

Konferenssin paikka ja aikaUppsala, Sweden21.-24.10.2020

ISBN978-1-7281-8962-8

eISBN978-1-7281-8961-1

Lehti tai sarjaConference proceedings : Frontiers in Education Conference

ISSN1539-4565

eISSN2377-634X

Julkaisuvuosi2020

KustantajaIEEE

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1109/FIE44824.2020.9274126

Julkaisun avoin saatavuusMuulla tavalla avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73102

Verkko-osoite, jossa julkaisu vapaasti saatavillahttps://www.fie2020.org/abstracts-and-papers/


Tiivistelmä

This work-in-progress paper in research category is concerned with students’ perceptions of justice in software engineering group projects. Taking a directed content analysis approach, the aim is to analyze the relevance of Adams’ theory of Equity for small-group project education. The analysis was applied to the data collected from a third-year project course in which students encounter an open-ended group assignment. The results indicate that the theory can serve as a useful framework that helps teachers to identify justice-related issues in project courses. On the other hand, it was concluded that special carefulness is advisable considering the simplicity of the theory.


YSO-asiasanatryhmätyöprojektioppiminensisällönanalyysioikeudenmukaisuustietojärjestelmätohjelmistotekniikka

Vapaat asiasanatjustice; group work; project-based learning


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 12:03