A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Project Education and Adams’ Theory of Equity (2020)
Kokkoniemi, M., & Isomöttönen, V. (2020). Project Education and Adams’ Theory of Equity. In FIE 2020 : Proceedings of the 50th IEEE Frontiers in Education Conference. IEEE. Conference proceedings : Frontiers in Education Conference. https://doi.org/10.1109/FIE44824.2020.9274126
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Kokkoniemi, Mikko; Isomöttönen, Ville
Emojulkaisu: FIE 2020 : Proceedings of the 50th IEEE Frontiers in Education Conference
Konferenssi:
- Frontiers in Education Conference
Konferenssin paikka ja aika: Uppsala, Sweden, 21.-24.10.2020
ISBN: 978-1-7281-8962-8
eISBN: 978-1-7281-8961-1
Lehti tai sarja: Conference proceedings : Frontiers in Education Conference
ISSN: 1539-4565
eISSN: 2377-634X
Julkaisuvuosi: 2020
Kustantaja: IEEE
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1109/FIE44824.2020.9274126
Julkaisun avoin saatavuus: Muulla tavalla avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73102
Verkko-osoite, jossa julkaisu vapaasti saatavilla: https://www.fie2020.org/abstracts-and-papers/
Tiivistelmä
This work-in-progress paper in research category is concerned with students’ perceptions of justice in software engineering group projects. Taking a directed content analysis approach, the aim is to analyze the relevance of Adams’ theory of Equity for small-group project education. The analysis was applied to the data collected from a third-year project course in which students encounter an open-ended group assignment. The results indicate that the theory can serve as a useful framework that helps teachers to identify justice-related issues in project courses. On the other hand, it was concluded that special carefulness is advisable considering the simplicity of the theory.
YSO-asiasanat: ryhmätyö; projektioppiminen; sisällönanalyysi; oikeudenmukaisuus; tietojärjestelmät; ohjelmistotekniikka
Vapaat asiasanat: justice; group work; project-based learning
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2020
JUFO-taso: 1