A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Getting a grip on basic skills : toward professional development of SLIFE teachers (2021)
Tammelin-Laine, T., Bogdanoff, M., Vaarala, H., Mustonen, S., & Kärkkäinen, K. (2021). Getting a grip on basic skills : toward professional development of SLIFE teachers. In M. D’Agostino, & E. Mocciaro (Eds.), Languages and literacy in new migrations : Research, practice and policy. Selected papers from the 14th Annual Meeting of LESLLA (pp. 471-488). Unipa Press. Proceedings of the Low-Educated Adult Second Language and Literacy Acquisition Symposium.
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Tammelin-Laine, Taina; Bogdanoff, Minna; Vaarala, Heidi; Mustonen, Sanna; Kärkkäinen, K.
Emojulkaisu: Languages and literacy in new migrations : Research, practice and policy. Selected papers from the 14th Annual Meeting of LESLLA
Emojulkaisun toimittajat: D’Agostino, M.; Mocciaro, E.
Konferenssi:
- Low Educated Second Language and Literacy Acquisition
Konferenssin paikka ja aika: Palermo, Italy, 4.-6.10.2018
ISBN: 978-88-5509-337-8
eISBN: 978-88-5509-338-5
Lehti tai sarja: Proceedings of the Low-Educated Adult Second Language and Literacy Acquisition Symposium
ISSN: 1996-1316
Julkaisuvuosi: 2021
Artikkelin sivunumerot: 471-488
Kustantaja: Unipa Press
Kustannuspaikka: Palermo
Julkaisumaa: Italia
Julkaisun kieli: englanti
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Tiivistelmä
“Getting a grip on basic skills” is a project, which aimed to develop and pilot an inservice teacher training model for promoting the skills of LESLLA (Literacy Education and Second Language Learning for Adults) teachers in supporting the development of basic skills of immigrant adults. In this article, we will describe the project, planned and implemented in Finland, discuss observations and implications of the pilot, and give some examples of the good practices developed and observed during the project. Additionally, we will contemplate the challenges of the longterm web-based training model and the teachers’ everyday work.
YSO-asiasanat: opettajat; täydennyskoulutus; ammatillinen kehitys; maahanmuuttajat; koulutus
Vapaat asiasanat: LESLLA teachers; in-service teacher training; immigrant education; professional development; blended learning
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Perustaidot haltuun: malli maahanmuuttajien opetus- ja ohjaushenkilöstön koulutukseen
- Vaarala, Heidi
- Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021
JUFO-taso: 1