B1 Non-refereed journal articles
Itseohjautuvan työssä oppimisen ihanuus ja ongelmallisuus : kohti sosiokulttuurista näkökulmaa (2020)


Lemmetty, S. (2020). Itseohjautuvan työssä oppimisen ihanuus ja ongelmallisuus : kohti sosiokulttuurista näkökulmaa. Aikuiskasvatus, 40(4), 328-332. https://doi.org/10.33336/aik.100538


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Lemmetty, Soila

Journal or series: Aikuiskasvatus

ISSN: 0358-6197

eISSN: 2490-0427

Publication year: 2020

Volume: 40

Issue number: 4

Pages range: 328-332

Publisher: Kansanvalistusseura

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

DOI: https://doi.org/10.33336/aik.100538

Publication open access: Openly available

Publication channel open access: Open Access channel

Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73365

Additional information: Näkökulmia tutkimukseen.


Abstract

Itseohjautuvaa oppimista korostetaan etenkin aikuisten elämässä ja työssä. Usein se kuvataan myönteisenä, yksilölähtöisenä toimintana, jonka kautta itseohjautuvat aikuiset innostuvat, tuottavat luovia lopputuloksia ja voivat hyvin. Yksilölähtöisyys jättää kuitenkin huomiotta yhteisöllisyyden ja ympäristön merkityksen. Itseohjautuvaa oppimista tulisi lähestyä enemmänkin sosiokulttuurisesta kuin yksilöllisestä näkökulmasta.


Keywords: self-direction; on-the-job learning; sociocultural factors; ethnography; technology


Contributing organizations


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2020


Last updated on 2021-22-10 at 10:52