B1 Non-refereed journal articles
Itseohjautuvan työssä oppimisen ihanuus ja ongelmallisuus : kohti sosiokulttuurista näkökulmaa (2020)


Lemmetty, S. (2020). Itseohjautuvan työssä oppimisen ihanuus ja ongelmallisuus : kohti sosiokulttuurista näkökulmaa. Aikuiskasvatus, 40(4), 328-332. https://doi.org/10.33336/aik.100538


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsLemmetty, Soila

Journal or seriesAikuiskasvatus

ISSN0358-6197

eISSN2490-0427

Publication year2020

Publication date16/12/2020

Volume40

Issue number4

Pages range328-332

PublisherKansanvalistusseura

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

DOIhttps://doi.org/10.33336/aik.100538

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73365

Additional informationNäkökulmia tutkimukseen.


Abstract

Itseohjautuvaa oppimista korostetaan etenkin aikuisten elämässä ja työssä. Usein se kuvataan myönteisenä, yksilölähtöisenä toimintana, jonka kautta itseohjautuvat aikuiset innostuvat, tuottavat luovia lopputuloksia ja voivat hyvin. Yksilölähtöisyys jättää kuitenkin huomiotta yhteisöllisyyden ja ympäristön merkityksen. Itseohjautuvaa oppimista tulisi lähestyä enemmänkin sosiokulttuurisesta kuin yksilöllisestä näkökulmasta.


Keywordsself-directionon-the-job learningsociocultural factorsethnographytechnology


Contributing organizations


Ministry reportingYes

Reporting Year2020


Last updated on 2024-25-03 at 14:01