D4 Published development or research report or study
Avoimen väylä hakutapana yliopistokoulutukseen : raportti opinto-ohjaajille ja yliopistojen opintohallinnon henkilöstölle suunnattujen kyselyjen tuloksista (2020)


Salminen, T., & Aittola, H. (2020). Avoimen väylä hakutapana yliopistokoulutukseen : raportti opinto-ohjaajille ja yliopistojen opintohallinnon henkilöstölle suunnattujen kyselyjen tuloksista. Koulutuksen tutkimuslaitos.


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsSalminen, Timo; Aittola, Helena

Publication year2020

Number of pages in the book75

PublisherKoulutuksen tutkimuslaitos

Place of PublicationJyväskylä

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74060

Additional informationToinen reitti yliopistoon (TRY)


Abstract

Jyväskylän yliopiston Koulutuksen tutkimuslaitos toteutti keväällä 2020 selvityksen, jossa Toinen reitti yliopistoon -hankkeen (TRY) toimeksiannosta toteutettiin kaksi kyselyä avoimesta väylästä hakutapana yliopistokoulutukseen. Toinen kysely suunnattiin opinto-ohjaajille eri koulutusasteilla ja toinen hankkeessa mukana olevien yliopistojen opintohallinnon henkilöstölle.

Kyselyjen tarkoituksena oli tuottaa tietoa TRY-hankkeelle avoimen väylän kehittämiseen, minkä vuoksi kyselyjen pääteemat ja kohderyhmät valittiin niin, että kerättävä tieto mahdollisimman hyvin palvelee hankkeen tiedontarpeita. Tutkijat ja hanketoimijat tekivät yhteistyötä kyselylomakkeiden laadinnassa ja aineistonkeruun käytännön toteutuksessa. Tutkijat ovat vastanneet kerättyjen aineiston analysoinnista ja tulosten raportoinnista.

Koulutuksen tutkimuslaitoksella kyselyistä vastasivat projektitutkija Timo Salminen ja erikoistutkija Helena Aittola.


Keywordsstudies in an institution of higher educationuniversitiesstudent admissionsopen university


Contributing organizations


Related projects


Ministry reportingYes

Reporting Year2020


Last updated on 2024-22-04 at 10:41