D6 Edited professional work
Kirjoitan, siis ajattelen : näkökulmia kirjoittamisen opetukseen (2020)


Hellgren, J., & Kauppinen, M. (Eds.). (2020). Kirjoitan, siis ajattelen : näkökulmia kirjoittamisen opetukseen. Kansallinen koulutuksen arviointikeskus. Artikkelikokoelma / Kansallinen koulutuksen arviointikeskus, 2:2020. https://karvi.fi/publication/kirjoitan-siis-ajattelen-nakokulmia-kirjoittamisen-opetukseen/


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Hellgren, Jan; Kauppinen, Merja

ISBN: 978-952-206-615-2

eISBN: 978-952-206-607-7

Journal or series: Artikkelikokoelma / Kansallinen koulutuksen arviointikeskus

ISSN: 2669-8064

eISSN: 2669-8072

Publication year: 2020

Number in series: 2:2020

Number of pages in the book: 106

Publisher: Kansallinen koulutuksen arviointikeskus

Place of Publication: Helsinki

Publication country: Finland

Publication language: Finnish; Swedish

Persistent website address: https://karvi.fi/publication/kirjoitan-siis-ajattelen-nakokulmia-kirjoittamisen-opetukseen/

Publication open access: Openly available

Publication channel open access: Open Access channel


Abstract

Yhdeksännen luokan oppilaat laativat kaksi tekstiä osana suomen kielen ja kirjallisuuden / svenska och litteratur -oppimäärän kansallista arviointia keväällä 2019. Ensimmäisessä tehtävässä he laativat kantaa ottavan tekstin. Toisessa tehtävässä oppilaat arvioivat laatimaansa tekstiä sekä omaa kirjoittamistaan. Kokoelman artikkeleissa asiantuntijat tarkastelevat oppilastekstien pohjalta perusopetuksen päättävien kirjoitustaitoja, mm. argumentointi- ja
itsearvioinnin taitoja, sekä kokemuksia itsestään kirjoittajina.


Keywords: language teaching; writing; argumentation; self-evaluation; upper comprehensive school pupils


Contributing organizations


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2020


This publication includes articles with JYU authors:

Last updated on 2021-07-07 at 21:35