D6 Edited professional work
Ytimessä : kirja kaiken oppimisen keskiöön (2019)


Niinistö, E.-M., Aerila, J.-A., Sario, S., & Kauppinen, M. (Eds.). (2019). Ytimessä : kirja kaiken oppimisen keskiöön. Turun yliopisto / Rauman normaalikoulu.


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsNiinistö, Eeva-Maija; Aerila, Juli-Anna; Sario, Suvi; Kauppinen, Merja

ISBN978-951-29-7871-7

eISBN978-951-29-7872-4

Publication year2019

Number of pages in the book254

PublisherTurun yliopisto / Rauman normaalikoulu

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82372

Publication is parallel publishedhttps://aoe.fi/#/materiaali/532


Abstract

”Ytimessä – Kirja kaiken oppimisen keskiöön” on teos, jonka kirjoittamiseen on osallistunut useita pitkään opetusalalla toimineita opettajia, kasvatusalan tutkijoita, koulukirjastonhoitajia ja muita lasten lukemisesta kiinnostuneita toimijoita. Teoksen materiaali on syntynyt 2018 – 2019 Opetushallituksen rahoituksen mahdollistamana. Kirjassa esitellään sekä erilaisia lukemisen projekteja että yksittäisiä työtapoja lukemiseen innostamiseen. Kirjoittajat ovat kokeilleet käytännössä erilaisia lukemisen menetelmiä, erilaisia lukuympäristöjä ja lukemisen yhdistämistä ja integroimista muihin oppiaineisiin ja muuhun opetukseen. Tuloksena on kokonaisvaltaista oppimista ja kokemusta, jossa tiedot, taidot, tunteet ja esteettiset sekä eettiset näkökulmat kietoutuvat yhteen. Tärkeänä lähtökohtana on ollut kokonaisvaltaisen oppimiselämyksen luominen oppilaissa lukemisen avulla. Kirja on tarkoitettu kaikille niille, joita lukeminen ja sen opettaminen kiinnostavat. Portti lukemisen maailmaan voi aueta draaman, seikkailun, roolimallin, lukusiestan, kirjamaistiaisten tai vaikka pakohuoneen avulla! Tervetuloa lukemisen ytimeen!


Keywordslanguage teachingmother tongue (curriculum subjects)readingliteratureeducational methodslearning experiences


Contributing organizations


Ministry reportingYes

Reporting Year2020


This publication includes articles with JYU authors:

Last updated on 2024-25-03 at 13:52