A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
“Nice to get to know you” : Social presence in virtual exchange discourse (2020)


Háhn, J. (2020). “Nice to get to know you” : Social presence in virtual exchange discourse. In S. Grasz, T. Keisanen, F. Oloff, M. Rauniomaa, I. Rautiainen, & M. Siromaa (Eds.), Menetelmällisiä käänteitä soveltavassa kielentutkimuksessa - Methodological turns in applied language studies (pp. 33-55). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA:n vuosikirja, 2020. https://doi.org/10.30661/afinlavk.89449


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatHáhn, Judit

EmojulkaisuMenetelmällisiä käänteitä soveltavassa kielentutkimuksessa - Methodological turns in applied language studies

Emojulkaisun toimittajatGrasz, Sabine; Keisanen, Tiina; Oloff, Florence; Rauniomaa, Mirka; Rautiainen, Iira; Siromaa, Maarit

eISBN978-951-9388-71-7

Lehti tai sarjaAFinLA:n vuosikirja

eISSN2343-2608

Julkaisuvuosi2020

Sarjan numero2020

Artikkelin sivunumerot33-55

Kirjan kokonaissivumäärä262

KustantajaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.30661/afinlavk.89449

Pysyvä verkko-osoitehttps://journal.fi/afinlavk/article/view/89449

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73923

LisätietojaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen (AFinLA) julkaisuja ; 78, ISSN 0781-0318


Tiivistelmä

Virtual exchange comprises online collaborative activities in facilitated, educational contexts across borders. This paper offers a multimodal approach to the study of social presence in students’ asynchronous online discourse in the context of virtual exchange. It draws on the Community of Inquiry model of online learning (Garrison 2017) and interprets social presence as the dynamic discursive process of social interaction and self-presentation. The data consists of screenshots collected in a closed Facebook group during the first assignment of a Czech-Finnish virtual exchange project in 2017. The study aims to explore how the method of multimodal discourse analysis can be used to describe the three dimensions of social presence. The students’ self-introductory posts, reactions and comments were examined in three modes of meaning-making: the linguistic, the visual and the action mode. The study offers a model for the qualitative multimodal discourse analysis of social presence construction in asynchronous social media interaction.


YSO-asiasanatopiskelijavaihtovirtuaaliympäristösosiaalinen mediaverkko-oppiminensosiaalinen vuorovaikutuskielellinen vuorovaikutusläsnäolomultimodaalisuusdiskurssidiskurssianalyysi

Vapaat asiasanatkansainvälinen virtuaalivaihto; sosiaalinen läsnäolo; tutkivan yhteisön malli (CoI-malli); multimodaalinen diskurssianalyysi


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 20:26