A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Studying international doctoral researchers : nexus analysis as a mode of inquiry (2020)
Aarnikoivu, M. (2020). Studying international doctoral researchers : nexus analysis as a mode of inquiry. JPHE, 2(2), 35-57. https://doi.org/10.47989/kpdc82
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Aarnikoivu, Melina
Lehti tai sarja: JPHE
eISSN: 2003-3605
Julkaisuvuosi: 2020
Ilmestymispäivä: 17.12.2020
Volyymi: 2
Lehden numero: 2
Artikkelin sivunumerot: 35-57
Kustantaja: University of Borås
Julkaisumaa: Ruotsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.47989/kpdc82
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73637
Tiivistelmä
In this paper I argue how nexus analysis (Scollon & Scollon, 2004), as a holistic, qualitative mode of inquiry, can offer a fruitful activist research approach to study international doctoral researchers. To do this, I will introduce and explain the core concepts of nexus analysis and afterwards empirically demonstrate how nexus analysis can be done in practice by presenting a case study on international doctoral researchers in a particular nexus—at a Finnish university. The overall aim of this paper is to present nexus analysis as a viable alternative for those higher education researchers who want to study communication, interaction, and language-related challenges of international doctoral researchers from a bottom-up perspective and, in this way, potentially even challenge the existing decision-making practices.
YSO-asiasanat: tohtorikoulutus; neksusanalyysi; kvalitatiivinen tutkimus
Vapaat asiasanat: doctoral education; social action; nexus analysis; qualitative methodologies
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 1