A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Studying international doctoral researchers : nexus analysis as a mode of inquiry (2020)


Aarnikoivu, M. (2020). Studying international doctoral researchers : nexus analysis as a mode of inquiry. JPHE, 2(2), 35-57. https://doi.org/10.47989/kpdc82


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatAarnikoivu, Melina

Lehti tai sarjaJPHE

eISSN2003-3605

Julkaisuvuosi2020

Ilmestymispäivä17.12.2020

Volyymi2

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot35-57

KustantajaUniversity of Borås

JulkaisumaaRuotsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.47989/kpdc82

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73637


Tiivistelmä

In this paper I argue how nexus analysis (Scollon & Scollon, 2004), as a holistic, qualitative mode of inquiry, can offer a fruitful activist research approach to study international doctoral researchers. To do this, I will introduce and explain the core concepts of nexus analysis and afterwards empirically demonstrate how nexus analysis can be done in practice by presenting a case study on international doctoral researchers in a particular nexus—at a Finnish university. The overall aim of this paper is to present nexus analysis as a viable alternative for those higher education researchers who want to study communication, interaction, and language-related challenges of international doctoral researchers from a bottom-up perspective and, in this way, potentially even challenge the existing decision-making practices.


YSO-asiasanattohtorikoulutusneksusanalyysikvalitatiivinen tutkimus

Vapaat asiasanatdoctoral education; social action; nexus analysis; qualitative methodologies


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 13:34