A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Studying international doctoral researchers : nexus analysis as a mode of inquiry (2020)


Aarnikoivu, M. (2020). Studying international doctoral researchers : nexus analysis as a mode of inquiry. JPHE, 2(2), 35-57. https://doi.org/10.47989/kpdc82


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Aarnikoivu, Melina

Lehti tai sarja: JPHE

eISSN: 2003-3605

Julkaisuvuosi: 2020

Volyymi: 2

Lehden numero: 2

Artikkelin sivunumerot: 35-57

Kustantaja: University of Borås

Julkaisumaa: Ruotsi

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.47989/kpdc82

Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73637


Tiivistelmä

In this paper I argue how nexus analysis (Scollon & Scollon, 2004), as a holistic, qualitative mode of inquiry, can offer a fruitful activist research approach to study international doctoral researchers. To do this, I will introduce and explain the core concepts of nexus analysis and afterwards empirically demonstrate how nexus analysis can be done in practice by presenting a case study on international doctoral researchers in a particular nexus—at a Finnish university. The overall aim of this paper is to present nexus analysis as a viable alternative for those higher education researchers who want to study communication, interaction, and language-related challenges of international doctoral researchers from a bottom-up perspective and, in this way, potentially even challenge the existing decision-making practices.


YSO-asiasanat: tohtorikoulutus; neksusanalyysi; kvalitatiivinen tutkimus

Vapaat asiasanat: doctoral education; social action; nexus analysis; qualitative methodologies


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2020

JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2021-18-11 klo 08:04