A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
The Startup Scratch Book : Opening the Black Box of Startup Education (2021)
Abrahamsson, P., Suoranta, M., Lahti, S., & Kemell, K.-K. (2021). The Startup Scratch Book : Opening the Black Box of Startup Education. In E. Klotins, & K. Wnuk (Eds.), ICSOB 2020 : 11th International Conference of Software Business (pp. 193-200). Springer. Lecture Notes in Business Information Processing, 407. https://doi.org/10.1007/978-3-030-67292-8_15
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Abrahamsson, Pekka; Suoranta, Mari; Lahti, Sonja; Kemell, Kai-Kristian
Emojulkaisu: ICSOB 2020 : 11th International Conference of Software Business
Emojulkaisun toimittajat: Klotins, Eriks; Wnuk, Krzysztof
Konferenssin paikka ja aika: Karlskrona, Sweden, 16.-18.2020
ISBN: 978-3-030-67291-1
eISBN: 978-3-030-67292-8
Lehti tai sarja: Lecture Notes in Business Information Processing
ISSN: 1865-1348
eISSN: 1865-1356
Julkaisuvuosi: 2021
Sarjan numero: 407
Artikkelin sivunumerot: 193-200
Kirjan kokonaissivumäärä: 229
Kustantaja: Springer
Kustannuspaikka: Cham
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-67292-8_15
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78625
Tiivistelmä
Teaching entrepreneurship and startups is a challenging task. Approaches using real or simulated entrepreneurship as a teaching method are also common in startup education. However, as educators and researchers, we typically only observe the outcomes of the startup journey between weekly lectures and other meetings, whereas the actions taken by the student teams can seldom be observed. This makes the process a black box. All valuable learnings, realizations, and big ideas happen in the students’ minds, and little evidence exists to say what happened during the course. As a result, we are entirely missing out on the most critical elements of the learning process. To remedy this issue, we propose a new tool for startup education: The Startup Scratch Book. Based on extant literature and our experiences in the area, we have devised this novel approach to learning diaries in startup education. We discuss the specifics of this proposed approach in this paper.
YSO-asiasanat: startup-yritykset; yrittäjyyskasvatus; korkeakouluopetus; opetusmenetelmät; oppimispäiväkirjat
Vapaat asiasanat: startup; software startup; entrepreneurship education; learning diary; methodology
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021
JUFO-taso: 1