A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
The Startup Scratch Book : Opening the Black Box of Startup Education (2021)


Abrahamsson, P., Suoranta, M., Lahti, S., & Kemell, K.-K. (2021). The Startup Scratch Book : Opening the Black Box of Startup Education. In E. Klotins, & K. Wnuk (Eds.), ICSOB 2020 : 11th International Conference of Software Business (pp. 193-200). Springer. Lecture Notes in Business Information Processing, 407. https://doi.org/10.1007/978-3-030-67292-8_15


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatAbrahamsson, Pekka; Suoranta, Mari; Lahti, Sonja; Kemell, Kai-Kristian

EmojulkaisuICSOB 2020 : 11th International Conference of Software Business

Emojulkaisun toimittajatKlotins, Eriks; Wnuk, Krzysztof

Konferenssin paikka ja aikaKarlskrona, Sweden16.-18.2020

ISBN978-3-030-67291-1

eISBN978-3-030-67292-8

Lehti tai sarjaLecture Notes in Business Information Processing

ISSN1865-1348

eISSN1865-1356

Julkaisuvuosi2021

Sarjan numero407

Artikkelin sivunumerot193-200

Kirjan kokonaissivumäärä229

KustantajaSpringer

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-67292-8_15

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78625


Tiivistelmä

Teaching entrepreneurship and startups is a challenging task. Approaches using real or simulated entrepreneurship as a teaching method are also common in startup education. However, as educators and researchers, we typically only observe the outcomes of the startup journey between weekly lectures and other meetings, whereas the actions taken by the student teams can seldom be observed. This makes the process a black box. All valuable learnings, realizations, and big ideas happen in the students’ minds, and little evidence exists to say what happened during the course. As a result, we are entirely missing out on the most critical elements of the learning process. To remedy this issue, we propose a new tool for startup education: The Startup Scratch Book. Based on extant literature and our experiences in the area, we have devised this novel approach to learning diaries in startup education. We discuss the specifics of this proposed approach in this paper.


YSO-asiasanatstartup-yrityksetyrittäjyyskasvatuskorkeakouluopetusopetusmenetelmätoppimispäiväkirjat

Vapaat asiasanatstartup; software startup; entrepreneurship education; learning diary; methodology


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 17:24