A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
The Startup Scratch Book : Opening the Black Box of Startup Education (2021)


Abrahamsson, P., Suoranta, M., Lahti, S., & Kemell, K.-K. (2021). The Startup Scratch Book : Opening the Black Box of Startup Education. In E. Klotins, & K. Wnuk (Eds.), ICSOB 2020 : 11th International Conference of Software Business (pp. 193-200). Springer. Lecture Notes in Business Information Processing, 407. https://doi.org/10.1007/978-3-030-67292-8_15


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Abrahamsson, Pekka; Suoranta, Mari; Lahti, Sonja; Kemell, Kai-Kristian

Emojulkaisu: ICSOB 2020 : 11th International Conference of Software Business

Emojulkaisun toimittajat: Klotins, Eriks; Wnuk, Krzysztof

Konferenssin paikka ja aika: Karlskrona, Sweden, 16.-18.2020

ISBN: 978-3-030-67291-1

eISBN: 978-3-030-67292-8

Lehti tai sarja: Lecture Notes in Business Information Processing

ISSN: 1865-1348

eISSN: 1865-1356

Julkaisuvuosi: 2021

Sarjan numero: 407

Artikkelin sivunumerot: 193-200

Kirjan kokonaissivumäärä: 229

Kustantaja: Springer

Kustannuspaikka: Cham

Julkaisumaa: Sveitsi

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-67292-8_15

Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78625


Tiivistelmä

Teaching entrepreneurship and startups is a challenging task. Approaches using real or simulated entrepreneurship as a teaching method are also common in startup education. However, as educators and researchers, we typically only observe the outcomes of the startup journey between weekly lectures and other meetings, whereas the actions taken by the student teams can seldom be observed. This makes the process a black box. All valuable learnings, realizations, and big ideas happen in the students’ minds, and little evidence exists to say what happened during the course. As a result, we are entirely missing out on the most critical elements of the learning process. To remedy this issue, we propose a new tool for startup education: The Startup Scratch Book. Based on extant literature and our experiences in the area, we have devised this novel approach to learning diaries in startup education. We discuss the specifics of this proposed approach in this paper.


YSO-asiasanat: startup-yritykset; yrittäjyyskasvatus; korkeakouluopetus; opetusmenetelmät; oppimispäiväkirjat

Vapaat asiasanat: startup; software startup; entrepreneurship education; learning diary; methodology


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2021

JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2022-20-09 klo 13:22