D1 Artikkeli ammattilehdessä
Syrjimätön ja yhdenvertainen opetusviestintä (2020)


Kokkonen, M. (2020). Syrjimätön ja yhdenvertainen opetusviestintä. Liito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja, 2020(4), 44-46.


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKokkonen, Marja

Lehti tai sarjaLiito : Liikunnan ja terveystiedon opettaja

ISSN2242-0134

Julkaisuvuosi2020

Volyymi2020

Lehden numero4

Artikkelin sivunumerot44-46

KustantajaLiikunnan ja terveystiedon opettajat ry

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73980


Tiivistelmä

Yhdenvertaisuuslaki (1329/2014) ja laki naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta (1329/2014) velvoittavat koulutuksen järjestäjiä edistämäään yhdenvertaisuutta ja tasa-arvoa ja huolehtimaan koulutuksen järjestäjän tai oppilaitoksen toiminnan syrjimättömyydestä. Tasa-arvon tavoite ja laaja yhdenvertaisuusperiaate ohjaavat myös perusopetuksen kehittämistä (Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteet 2014, 16). Kirjallisten yhdenvertaisuus- ja tasa-arvosuunnitelmien lisäksi opettajien opetusviestintää kannattaa tarkastella yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon näkökulmasta.


YSO-asiasanatyhdenvertaisuuslaki (1912)laki naisten ja miesten välisestä tasa-arvostaperusopetussukupuolistereotypiattasa-arvokasvatussukupuolivähemmistötsukupuolineutraaliusyhdenvertaisuusinkluusiokiusaaminenhäirintäsyrjintäviestintäkielenkäyttöopetussuunnitelmat

Vapaat asiasanatsukupuolitietoisuus; opetusviestintä


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 10:40