D1 Artikkeli ammattilehdessä
"The thing… is kinda complicated" : What and how do you assess in CLIL? (2021)


Leontjev, D., & deBoer, M. (2021). "The thing… is kinda complicated" : What and how do you assess in CLIL?. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 12(1). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2021/the-thing-is-kinda-complicated-what-and-how-do-you-assess-in-clil


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Leontjev, Dmitri; deBoer, Mark

Lehti tai sarja: Kieli, koulutus ja yhteiskunta

eISSN: 1799-0181

Julkaisuvuosi: 2021

Volyymi: 12

Lehden numero: 1

Kustantaja: Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto

Kustannuspaikka: Jyväskylä

Julkaisumaa: Suomi

Julkaisun kieli: englanti

Pysyvä verkko-osoite: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-helmikuu-2021/the-thing-is-kinda-complicated-what-and-how-do-you-assess-in-clil

Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74111


Tiivistelmä

“Every teacher is a language teacher” has almost become a mantra in educational systems throughout the world. However, what does it mean in practice? If language learning and teaching is a part of any classroom, how do you teach and assess both content and language simultaneously? This question inspired a collaboration of teachers and researchers from all around the world which we reflect on in this paper.


YSO-asiasanat: vieraskielinen opetus; kieltenopetus; kielen oppiminen

Vapaat asiasanat: content and language integration; language assessment


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2021


Viimeisin päivitys 2021-10-11 klo 15:59