A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Emotion Regulation and Identity Negotiation : A Short Story Analysis of Finnish Language Teachers’ Emotional Experiences Teaching Pupils of Immigrant Background (2021)
Pappa, S., & Hökkä, P. (2021). Emotion Regulation and Identity Negotiation : A Short Story Analysis of Finnish Language Teachers’ Emotional Experiences Teaching Pupils of Immigrant Background. The Teacher Educator, 56(1), 61-82. https://doi.org/10.1080/08878730.2020.1785069
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Pappa, Sotiria; Hökkä, Päivi
Lehti tai sarja: The Teacher Educator
ISSN: 0887-8730
eISSN: 1938-8101
Julkaisuvuosi: 2021
Ilmestymispäivä: 02.01.2021
Volyymi: 56
Lehden numero: 1
Artikkelin sivunumerot: 61-82
Kustantaja: Routledge
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1080/08878730.2020.1785069
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Tiivistelmä
This study explores the connection between emotion regulation and teacher identity by drawing on short stories present in interviews with four Finnish language teachers working with immigrant pupils. The selected short stories focused on negative emotions and were analyzed using Barkhuizen’s (2016) proposed narrative analysis method. The findings showed that the most important emotion regulation strategy was cognitive change and that teachers redefined, strengthened, conformed or aligned their teacher identity. This study argues for emotions as essential to teachers’ sense of self as professionals and a perspective from which to view how teachers understand their professional identity.
YSO-asiasanat: kieltenopettajat; äidinkielenopettajat; ammatti-identiteetti; tunteet; negatiivisuus; opettaja-oppilassuhde; kulttuuriosaaminen; oppilaat; maahanmuuttajatausta
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Tunteet toimijuutta edistävässä työssä oppimisessa (REAL)
- Eteläpelto, Anneli
- Suomen Akatemia
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021
JUFO-taso: 1