A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
A cultural comparison of mindfulness and student performance : Evidence from university students in five countries (2021)


Sumell, A. J., Chiang, E. P., Koch, S., Mangeloja, E., Sun, J., & Wu, J. P. (2021). A cultural comparison of mindfulness and student performance : Evidence from university students in five countries. International Review of Economics Education, 37, Article 100213. https://doi.org/10.1016/j.iree.2021.100213


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatSumell, Albert J.; Chiang, Eric P.; Koch, Steven; Mangeloja, Esa; Sun, Jin; Wu, Jennifer Pédussel

Lehti tai sarjaInternational Review of Economics Education

ISSN1477-3880

Julkaisuvuosi2021

Volyymi37

Artikkelinumero100213

KustantajaElsevier BV

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/j.iree.2021.100213

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74705


Tiivistelmä

Societal and cultural norms are important in shaping how individuals live, study, and work. Of particular interest in recent research is the role of mindfulness, defined as the ability to focus on the present moment, and how it can impact cognitive function and productivity. This study examines the relationship between scholastic achievement and mindfulness among university students in China, Finland, Germany, South Africa, and the United States. Comparisons between countries with respect to self-reported measures of mindfulness, test anxiety levels, and phone usage are analyzed. These measures are used to determine whether mindfulness affects student performance in introductory economics classes. We provide evidence that a positive association between mindfulness levels and student performance exists, but the relationships vary significantly across countries.


YSO-asiasanattietoisuustietoinen läsnäolokeskittyminenkeskittymiskykyoppiminenoppimistuloksetkognitiiviset taidotsuoriutuminensuorituskykyvertaileva tutkimuskulttuurienvälinen tutkimus

Vapaat asiasanatmindfulness; self-awareness; cultural comparisons; learning outcomes


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-26-03 klo 09:19