A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
A cultural comparison of mindfulness and student performance : Evidence from university students in five countries (2021)


Sumell, A. J., Chiang, E. P., Koch, S., Mangeloja, E., Sun, J., & Wu, J. P. (2021). A cultural comparison of mindfulness and student performance : Evidence from university students in five countries. International Review of Economics Education, 37, Article 100213. https://doi.org/10.1016/j.iree.2021.100213


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Sumell, Albert J.; Chiang, Eric P.; Koch, Steven; Mangeloja, Esa; Sun, Jin; Wu, Jennifer Pédussel

Lehti tai sarja: International Review of Economics Education

ISSN: 1477-3880

Julkaisuvuosi: 2021

Volyymi: 37

Artikkelinumero: 100213

Kustantaja: Elsevier BV

Julkaisumaa: Britannia

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1016/j.iree.2021.100213

Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74705


Tiivistelmä

Societal and cultural norms are important in shaping how individuals live, study, and work. Of particular interest in recent research is the role of mindfulness, defined as the ability to focus on the present moment, and how it can impact cognitive function and productivity. This study examines the relationship between scholastic achievement and mindfulness among university students in China, Finland, Germany, South Africa, and the United States. Comparisons between countries with respect to self-reported measures of mindfulness, test anxiety levels, and phone usage are analyzed. These measures are used to determine whether mindfulness affects student performance in introductory economics classes. We provide evidence that a positive association between mindfulness levels and student performance exists, but the relationships vary significantly across countries.


YSO-asiasanat: tietoisuus; tietoinen läsnäolo; keskittyminen; keskittymiskyky; oppiminen; oppimistulokset; kognitiiviset taidot; suoriutuminen; suorituskyky; vertaileva tutkimus; kulttuurienvälinen tutkimus

Vapaat asiasanat: mindfulness; self-awareness; cultural comparisons; learning outcomes


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2021

Alustava JUFO-taso: 1


Viimeisin päivitys 2021-22-10 klo 10:51